
Водни лилии за $ 70 милиона
- Култура
- Автор:

Картината привлече интереса на големите колекционери още когато Sotheby's оповести каталога за поредния си аукцион. При обявена каталожна стартова цена от $ 40 млн., наддаването за „Езерото с водните лилии” спря на $ 70 млн.
След напрегната надпревара между петима участници в търга и особено амбициран колекционер от Хонконг, шедьовърът на Клод Моне отиде при анонимен купувач, клиент на нюйоркската Gregoire Billault gallery. Резултатът от аукциона поохлади горещите страсти на ценителите на западноевропейското изкуство в Хонконг „след последния „удар” на тамошен ценител, придобил две забележителни европейски творби за общо $ 147 милиона.
„Езерото с водните лилии” е едно от легендарните платна на френския импресионист, починал през 1926 г. То е част от серията картини Grandes Décorations, които изобразяват изящния пейзаж в градината на дома му в Живерни, Северна Франция. Повечето от платната от цикъла се пазят в най-големите световни музеи на изобразителното изкуство, в т.ч. La musée des Orangie в Париж и The Museum of Modern Art - Ню Йорк.
„Езерото с водните лилии” датира от края на Първата световна война (1917 – 1919). Последно картината е участвала в аукцион през 2004 г., когато Sotheby's са я купили за 16,8 млн. долара. Предишният ѝ собственик е Рей Старк, известен продуцент в Холивуд и на Бродуей.
Рекордна цена, платена за произведение на Моне до момента, остава сумата от $ 110 млн., постигната отново на аукцион на Sotheby's в Ню Йорк през 2018 г.
По материали на mymodernmet.com и fanpage.it.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Неудържимият възход на електромобилите BYD

Руски атаки срещу Киев оставиха най-малко 8 жертви и повече от 70 ранени

Българи във Великобритания са отличени за принос в британската технологична индустрия

Серия земетресения разлюляха Истанбул (обновена)

Tesla със 71% спад на печалбите за първото тримесечие

Със смъртта на папа Франциск Аржентина осиротя

Проблеми с туристически резервации по празниците?

DHL Express „отряза” потребителите от САЩ
