
Мобилните приложения, които събират най-много лични данни
- Технологии
- Текст:

Това показва изследване на експерти по киберсигурността от pCloud.
Мобилните приложения събират лични данни от устройствата на потребителите по няколко причини. Това помага на разработчиците на приложения да проследяват проблеми, да отстраняват грешки и да подобряват тяхната производителност.
Тези данни обаче се използват и за други цели, например за показване на целеви реклами.
Експертите на pCloud са анализирали количеството информация, събирана от най-популярните мобилни приложения. Лидер по количество събрани данни е социалната мрежа Facebook, чието приложение използва информация за вашето местоположение, контакти, история на търсенията на устройството и в уеб браузъра, както и друга информация.
Instagram, Kiarna, Grubhub, Uber, Uber Eats, eBay, Just Eat, Linkedin и Twitter също са сред първите десет приложения, които изискват достъп до най-пълната информация от устройствата на потребителите.
Експертите посочват, че компаниите, които събират лични данни, могат да ги споделят с трети страни. Например YouTube споделя 42% от личните данни, които могат да се използват за генериране на реклами за други марки.
Instagram предава 79% от данните, а Facebook - 57%.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Производството на компютри в Русия се е увеличило на фона на заместването на вноса

Неудържимият възход на електромобилите BYD

Руски атаки срещу Киев оставиха най-малко 8 жертви и повече от 70 ранени

Българи във Великобритания са отличени за принос в британската технологична индустрия

Серия земетресения разлюляха Истанбул (обновена)

Tesla със 71% спад на печалбите за първото тримесечие

Със смъртта на папа Франциск Аржентина осиротя

Проблеми с туристически резервации по празниците?
