
Финтех гиганти на прицел в Китай
- Банкова дигитализация
- Текст:

Финансовият регулатор на Китай (CBIRC) призова банките и застрахователите да продължат дигитализацията си и сътрудничеството с технологичните компании и интернет платформи. Регулаторът подкрепя сътрудничеството с интернет гиганти, въпреки наскоро въведените антимонополни мерки, предприети във финтех сектора, съобщава Reuters, позовавайки се на изказване на Лян Тао, вице-председател на CBIRC.
Лян заяви на пресконференция, че антимонополните мерки не целят възпрепятстване на развитието на застрахователната и банковата индустрия.
Пекин бе пределно ясен, че възнамерява да затегне надзора по отношение на високотехнологичните компании, навлизащи на финансовия пазар. Това действие е в противовес на досегашния либерален подход по отношение на развитието на IT технологиите на финансовия пазар.
Китай предприе тези действия след като в началото на ноември Пекин внезапно спря листването на борсата на Ant Group, финтех филиалът на Alibaba на стойност $37 млрд. Ръководството на компанията получи предписание да синхронизира бизнес-операциите и капитализацията си в унисон с изискванията на финансовия регулатор на страната.
"Антимонополните мерки не са насочени към нито едно конкретно предприятие и компания", каза Лян.
Китайският финансов регулатор наскоро е провел консултации с няколко компании, притежаващи интернет платформи, включително Ant, каза Лян. "Някои от тях се отнасят положително към промените, които искаме да въведем".
Централната банка препоръча на Ant да се концентрира върху подобряване на качеството на финансовите си услуги.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Неудържимият възход на електромобилите BYD

Руски атаки срещу Киев оставиха най-малко 8 жертви и повече от 70 ранени

Българи във Великобритания са отличени за принос в британската технологична индустрия

Серия земетресения разлюляха Истанбул (обновена)

Tesla със 71% спад на печалбите за първото тримесечие

Със смъртта на папа Франциск Аржентина осиротя

Проблеми с туристически резервации по празниците?

DHL Express „отряза” потребителите от САЩ
