
Ренесансът на нощните влакови маршрути из Европа
- Транспорт и комуникации
- Текст:

Инвестицията от 500 милиона евро, обявена от държавните железници на Германия, Австрия, Франция и Швейцария, става факт една година, след като германското правителство обяви, че железниците ще имат решаваща роля за намаляването на въглеродните емисии от самолетните пътувания, съобщава Reuters.
Нощните влакове все още се използват широко в Източна Европа по маршрути като Санкт Петербург–Москва, но в Западна Европа в продължение на десетилетия те са неатрактивни и в пълен застой.
Предвидените нови маршрути ще се експлоатират от австрийската OeBB, която ще разполага с 20 нови влака. От декември следващата година спалните вагони ще се движат от Виена до Париж през Мюнхен и от Цюрих до Амстердам през Кьолн и ще превозват до 1,4 милиона пътници всяка година.
След две години ще бъдат добавени и нощните линии от Берлин до Брюксел и Париж и от Цюрих до Барселона.
Германският министър на транспорта Андреас Шайер коментира, че този вид пътувания ще имат благоприятно въздействие върху климата и околната среда, посочва още Reuters. А австрийският министър по климата Леоноре Гюслер от своя страна ги нарича „бъдещето на климатичната мобилност в Европа“,
Очаква се скоро да бъдат изнесени повече подробности за проекта.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Неудържимият възход на електромобилите BYD

Руски атаки срещу Киев оставиха най-малко 8 жертви и повече от 70 ранени

Българи във Великобритания са отличени за принос в британската технологична индустрия

Серия земетресения разлюляха Истанбул (обновена)

Tesla със 71% спад на печалбите за първото тримесечие

Със смъртта на папа Франциск Аржентина осиротя

Проблеми с туристически резервации по празниците?

DHL Express „отряза” потребителите от САЩ
