
Foxconn: Не бързайте да отписвате инвестициите в изкуствения интелект
- Икономика
- Текст:

Foxconn, най-големият производител на потребителска електроника в света, заяви в днес, че стабилното търсене от страна на неговите технологични клиенти предвещава силен ръст на приходите през първото тримесечие, пише uk.finance.yahoo.com.
Оптимистичната прогноза контрастира с предпазливата въздържаност сред много други бизнеси, разтърсени от бурната търговска политика на президента на САЩ Доналд Тръмп. Според Foxconn обаче, в два от сериозните източници на приходи на компанията няма смущения.
Пред анализатори президентът на Foxconn Йънг Лиу посочи, че бумът в търсенето на инструменти с изкуствен интелект (ИИ) не е приключил. След скока на продажбите на ИИ-сървъри с 15.2% през декември, тази година компанията очаква ИИ-сървърите да генерират повече от половината от общите приходи от сървъри на Foxconn, тъй като компанията разширява производството си за Nvidia. .
Не се наблюдава и отлив на клиенти от CSP (доставчици на облачни услуги). Прогнозите в тази област предвиждат връх в търсенето тази година и постепенен спад през следващата – „поне за Foxconn“, казва Йънг Лиу.
Днес Foxconn, които произвеждат и iPhone и iPad за Apple, обявиха, че първото тримесечие на тази година очертава значителен растеж и на приходите от продажби на потребителска електроника, облачни и мрежови продукти.
Ескалиращата глобална търговска война усложнява перспективите, тъй като Foxconn имат голямо производствено присъствие в Китай и Мексико, два от най-големите търговски партньори на САЩ, изправени пред повишаването на вносните мита, което администрацията на Тръмп използва за укрепване на местните производства, но и като инструмент за политически натиск.
Повечето iPhone, които Foxconn прави за Apple, се сглобяват в Китай. Същевременно компанията изгражда голямо производствено съоръжение в Мексико за производство на ИИ-сървъри за Nvidia. Миналия месец и Apple обявиха, че ще работят с Foxconn по изграждането на производствено съоръжение от 23 200 кв. м в Хюстън за сглобяване на сървъри за центрове за данни, които захранват Apple Intelligence.
Foxconn обмислят и по-широко производствено сътрудничество със свои клиенти в няколко американски щата, но както посочва Йънг Лиу, митническият подход на САЩ е трудно предвидим. „Можем само да чакаме и да наблюдаваме – но и да направим всичко възможно с това, което можем да контролираме“, разкрива стратегията на Foxconn нейният президент.
Това обяснява другите бизнес-посоки на компанията - Foxconn е един от важните партньори на Stellantis – четвъртият по големина производител на автомобили в света, чието портфолио включва марките Peugeot, Citroen, Jeep и Fiat. Stellantis и Foxconn имат две съвместни предприятия за разработване на интелигентни пилотски кабини, усъвършенствани системи за подпомагане на водача и автомобилни полупроводници.
Авто-секторът изглежда ще присъства по-мащабно в бизнес-плановете на Foxconn. В края на миналата година тайванската компания разкри интереса си към производството на електромобили, започвайки партньорство с тайванския автопроизводител Yulon Motor - ексклузивен производствен партньор на Nissan в Тайван и доставчик на EVs и електрически автобуси за вътрешния тайвански пазар и електрически трактори за САЩ.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Руски атаки срещу Киев оставиха най-малко 9 жертви и 63 ранени

Българи във Великобритания са отличени за принос в британската технологична индустрия

Серия земетресения разлюляха Истанбул (обновена)

Tesla със 71% спад на печалбите за първото тримесечие

Със смъртта на папа Франциск Аржентина осиротя

Проблеми с туристически резервации по празниците?

DHL Express „отряза” потребителите от САЩ

Бил Гейтс заяви, че ИИ ще спаси планетата от недостиг на лекари и учители
