
Доверието на потребителите през януари 2025 г. спада спрямо октомври 2024 г.
- Прогнози
- Текст:

Общият показател на доверие на потребителите през януари 2025 г. спада със 7,3 пункта спрямо октомври 2024 г. (от -12,2% на -19,5%) (фиг. 1), което се дължи на пониженото доверие сред населението - както в градовете, така и в селата - съответно с 5,2 и 12,6 пункта.
Фиг. 1. Показател на доверие на потребителите

Мненията на потребителите за развитието на общата икономическа ситуация в страната през последните дванадесет месеца, както и прогнозите им за следващите дванадесет месеца, са по-песимистични спрямо предходното наблюдение, в резултат на което балансовите показатели намаляват съответно с 14,4 и 8,4 пункта. По-негативни в сравнение с октомври 2024 г. са и оценките и очакванията им относно промените във финансовото състояние на техните домакинства.
Потребителите продължават да са на мнение, че през последните дванадесет месеца има покачване на потребителските цени. Същевременно и инфлационните им очаквания за следващите дванадесет месеца се засилват, в резултат на което балансовият показател се покачва с 16,0 пункта.
По отношение на безработицата в страната през следващите дванадесет месеца преобладават прогнозите, че тя ще продължи да се увеличава.
Последната анкета на Националния статистически институт отчита лек спад на общата оценка на настоящата ситуация да се правят разходи за покупка на предмети за дълготрайна употреба, като и намеренията на потребителите да извършват такива разходи през следващите дванадесет месеца са по-неблагоприятни.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Неудържимият възход на електромобилите BYD

Руски атаки срещу Киев оставиха най-малко 8 жертви и повече от 70 ранени

Българи във Великобритания са отличени за принос в британската технологична индустрия

Серия земетресения разлюляха Истанбул (обновена)

Tesla със 71% спад на печалбите за първото тримесечие

Със смъртта на папа Франциск Аржентина осиротя

Проблеми с туристически резервации по празниците?

DHL Express „отряза” потребителите от САЩ
