
Американските власти признаха, че технологията им за управление на времето не работи
- Технологии
- Текст:

САЩ от доста време се опитват да контролират времето, но резултатите се оказаха съмнителни, съобщава Gizmodo.
Според доклад на службата за одит на правителството на САЩ (GAO), опитите за увеличаване на количеството валежи с помощта на технологията за "засяване на облаци" почти не дават осезаем ефеккт.
Технологията за засяване на облаци включва добавянето към тях на частици сребърен йодид или други вещества, за да се симулира падането на валежи. Идеята възниква още в края на XIX век, а първите успешни лабораторни експерименти са проведени през 40-те години на ХХ век. Въпреки дългогодишните изследвания и значителните инвестиции, ефективността на метода все още не е доказана.
През 70-те години на миналия век за програмата за модификация на времето са отпуснати до 68 милиона долара (превърати в сегашните пари). Но през 80-те години финансирането е намалено рязко. Днес "засяването" на облаци се извършва на местно ниво. Девет щата, включително Калифорния и Тексас, харчат милиони долари всяка година за тези експерименти. Например, в Юта за това се изразходват 12 милиона долара годишно, но резултатите остават минимални.
Трудността се състои в това, че е невъзможно да се измери точно колко дъжд е паднал благодарение на технологията, а колко - поради естествените процеси. Някои проучвания показват едва 3% увеличение на валежите, но тези данни са статистически неубедителни.
Освен това, ефектът от изкуствено създадените облаци върху природата не е напълно изучен. Сребърният йодид се счита за нетоксичен в малки дози, но възможното му въздействие върху екосистемите и полезните микроорганизми предизвиква въпроси.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Неудържимият възход на електромобилите BYD

Руски атаки срещу Киев оставиха най-малко 8 жертви и повече от 70 ранени

Българи във Великобритания са отличени за принос в британската технологична индустрия

Серия земетресения разлюляха Истанбул (обновена)

Tesla със 71% спад на печалбите за първото тримесечие

Със смъртта на папа Франциск Аржентина осиротя

Проблеми с туристически резервации по празниците?

DHL Express „отряза” потребителите от САЩ
