
Нови електронни гишета на летище София съкращават времето за проверки
- България
- Текст:

„Броени дни преди летище София да се превърне в отворена врата към Шенгенското пространство, се въвежда автоматична система за проверка на бордни карти. Това е много важно с оглед на наближаващите празници и на летния сезон, когато броят на пътуващите расте“, заяви заместник-министърът на транспорта и съобщенията Анна Михнева-Натова на откриването на новите смарт гишета на Терминал 2.
С отпадането паспортната проверка при пътуване със самолет в рамките на почти цяла Европа от 31 март и с новите електронни гишета, пътуващите от и до летище София ще прекарват по-малко време в чакане на летищни проверки, каза още заместник-министър Натова.
По думите й изпълнението на ангажиментите на концесионера на летище София се обсъжда периодично на съвместен комитет в Министерството на транспорта и съобщенията. „С особено внимание следяхме подготовката на летище София за приемането на страната ни в Шенген и за изпълнението на изискванията. Паралелно с това оказваме съдействие на концесионера за административните процедури, свързани с модернизацията на летището. Очакваме резултатите да бъдат видими и измерими в подобрен комфорт за пътниците и разширен капацитет на софийското летище“, допълни тя.
Главният изпълнителен директор на СОФ Кънект Хесус Кабайеро обясни, че новата смарт система дава възможност за три пъти по-бързо преминаване на пътниците. Едно от гишетата е предназначено за хора с ограничена мобилност. Софтуерът прочита редовните бордни карти, които могат да са електронни или на хартиен носител.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Неудържимият възход на електромобилите BYD

Руски атаки срещу Киев оставиха най-малко 8 жертви и повече от 70 ранени

Българи във Великобритания са отличени за принос в британската технологична индустрия

Серия земетресения разлюляха Истанбул (обновена)

Tesla със 71% спад на печалбите за първото тримесечие

Със смъртта на папа Франциск Аржентина осиротя

Проблеми с туристически резервации по празниците?

DHL Express „отряза” потребителите от САЩ
