
Илон Мъск иска да промени името на Уикипедия
- Smart Life
- Текст:

Предложението възникна след спор на Мъск със съоснователя на Wikipedia Джими Уелс, който на 17 октомври сподели проблемите при различаването на „истинските журналисти“ от „фалшивите“ в контекста на израелско-палестинския конфликт. Кой знае защо Мъск прие нещата лично, написа в отговор: „Моля, поправете Уокипедия“ и прекара следващите дни в литературно творчество, критикувайки онлайн енциклопедията в своята платформа Х.
На 22 октомври Мъск написа: „Чудили ли сте се някога защо фондация Wikimedia иска толкова много пари? Със сигурност не са необходими за работа с Wikipedia. Буквално можете да поберете целия ѝ текст на телефона си! И така, за какво са парите? Питащите умове искат да знаят...”
След това Мъск публикува снимка на молбата за дарение на Wikipedia и отправи „строга и твърде оферта”: „Ще им дам милиард долара, ако сменят името си на Dickipedia“
Wikipedia отговори в X: „Wikipedia е единственият уебсайт сред десетте най-посещавани в света, който се управлява от организация с нестопанска цел. Ние не се финансираме от реклами, не начисляваме абонаментна такса и не продаваме вашите данни“.
Онлайн енциклопедията написа още, че „не е за продан” и с увереност заяви, че промяна на името не се предвижда. Според статистиците, Wikipedia се посещава средно 15 милиарда пъти на месец.
Колкото до Мъск, потребители на и Wikipedia, и на Х се чудят за какво още би хвърлил пари собственикът на Tesla и SpaceX, за да се „разпише” в световните културни и образователни процеси, или просто наистина разполага с твърде много време (и пари).
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Неудържимият възход на електромобилите BYD

Руски атаки срещу Киев оставиха най-малко 8 жертви и повече от 70 ранени

Българи във Великобритания са отличени за принос в британската технологична индустрия

Серия земетресения разлюляха Истанбул (обновена)

Tesla със 71% спад на печалбите за първото тримесечие

Със смъртта на папа Франциск Аржентина осиротя

Проблеми с туристически резервации по празниците?

DHL Express „отряза” потребителите от САЩ
