
Saudi Aramco подписа проект за 12,2 милиарда долара с китайски партньори
- Енергетика
- Текст:

Проектът в град Панджин в провинция Ляонин ще бъде втората голяма инвестиция на Aramco в рафиниране и нефтохимия в Китай (Ройтерс)
Саудитският петролен гигант Saudi Aramco подписа споразумение с китайските си партньори за проект за рафинерия и нефтохимичен комплекс на стойност 12,2 милиарда долара в Североизточен Китай, който трябва да започне да функционира през 2026 г.
Проектът в град Панджин в провинция Ляонин ще бъде втората голяма инвестиция на Aramco в рафиниране и нефтохимия в Китай, а сделката беше подписана, след като най-големият износител на петрол в света отчете рекордна печалба за 2022 г. от 161 милиарда долара, съобщава Reuters.
Съвместната компания Huajin Aramco Petrochemical (HAPCO) ще изгради рафинериен комплекс за преработка на 300 000 барела петрол на ден, който ще произвежда годишно 1,65 милиона тона етилен и два милиона тона параксилол, съобщи саудитската компания.
Фабриката ще заработи до 2026 г
Очаква се проектът да бъде на стойност 83,7 милиарда юана (12,2 милиарда долара).
Малко повече от половината от акциите в новия комплекс ще притежават китайският производител на военна техника Norinco Group, Aramco 30 процента и Panjin Xincheng 19 процента.
Строителството на комплекса ще започне през второто тримесечие, след като бъдат осигурени необходимите административни одобрения за проекта, съобщи Aramco. Очаква се фабриката да заработи напълно до 2026 г., добави той.
Aramco ще доставя до 210 000 барела суров петрол на ден в комплекса, съобщава Hina.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Неудържимият възход на електромобилите BYD

Руски атаки срещу Киев оставиха най-малко 8 жертви и повече от 70 ранени

Българи във Великобритания са отличени за принос в британската технологична индустрия

Серия земетресения разлюляха Истанбул (обновена)

Tesla със 71% спад на печалбите за първото тримесечие

Със смъртта на папа Франциск Аржентина осиротя

Проблеми с туристически резервации по празниците?

DHL Express „отряза” потребителите от САЩ
