
16 млн. лв. получиха ВиК дружествата заради скъпия ток през май и юни 2022
- Институции
- Текст:

Последните 16 млн. лв. за компенсации на ВиК дружествата в страната заради поскъпването на тока през месеците май и юни 2022 г. вече са окончателно изплатени. Програмата за компенсиране на непредвидените разходи на дружествата от отрасъл ВиК за потребена електрическа енергия е одобрена с Решение № 105 от 02.03.2022 г. Общият размер на средствата за компенсиране на водните дружества от 46 млн. лв. бяха осигурени по бюджета на Фонд „Сигурност на електроенергийната система“.
Компенсациите на ВиК операторите за двата месеца трябваше да бъдат изплатени най-късно до 31 декември 2022 г. Необходимите средства за всяко дружество бяха установени след определяне на разликата между фактическите разходи на електроенергия за м. май и за м. юни, доказани със съответните документи и предварително разчетените и заложените в цените им разходи при предоставяне на ВиК услугите, одобрени от независимия регулаторен орган.
Целта на програмата бе да надгради мярката за компенсиране с фиксирана сума на 1 MWh за всички стопански субекти. Прилагането ѝ за дружествата от отрасъл ВиК се наложи, за да се компенсират загубите в резултат на поскъпналия ток на свободния енергиен пазар. По този начин се постига стабилизиране на финансовото състояние на дружествата, възможност да погасяват просрочени задължения за електроенергия и да гарантират непрекъснатост и по-добър достъп до ВиК услугите.
До момента общо по всички одобрени от правителството програми за 2021 и 2022 г. са изплатени над 95 млн. лв.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Неудържимият възход на електромобилите BYD

Руски атаки срещу Киев оставиха най-малко 8 жертви и повече от 70 ранени

Българи във Великобритания са отличени за принос в британската технологична индустрия

Серия земетресения разлюляха Истанбул (обновена)

Tesla със 71% спад на печалбите за първото тримесечие

Със смъртта на папа Франциск Аржентина осиротя

Проблеми с туристически резервации по празниците?

DHL Express „отряза” потребителите от САЩ
