
Защо денят на разпродажбите се нарича черен петък
- Маркетинг
- Текст:

Най-мащабната разпродажба за годината се нарича черен петък. Но защо точно така? Като цяло традициите, приети в САЩ, играят основна роля в това. Работата е там, че за американците всички разпродажби са започвали веднага след Деня на благодарността, пише порталът iXBT.com.
Този празник се отбелязва винаги в последния четвъртък на ноември. Оказва се, че отстъпките в магазините се установявали от следващия работен ден - петък и се удължавали няколко седмици напред.
Но защо тогава петъкът е черен? Това може да се обясни, изхождайки от традициите в счетоводството. По-рано загубите в продажбите са се отбелязвали в червено (т.е. сметките на магазина изризат «на червено»), а печалбите се отбелязвали в черно.
През 80-те години на миналия век, когато терминът "черен петък" току-що се появява, той вече е здраво свързан с разпродажбите. Странното е, че дните на такива разпродажби се провеждат по целия свят, а Денят на благодарността се празнува единствено в САЩ.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Производството на компютри в Русия се е увеличило на фона на заместването на вноса

Неудържимият възход на електромобилите BYD

Руски атаки срещу Киев оставиха най-малко 8 жертви и повече от 70 ранени

Българи във Великобритания са отличени за принос в британската технологична индустрия

Серия земетресения разлюляха Истанбул (обновена)

Tesla със 71% спад на печалбите за първото тримесечие

Със смъртта на папа Франциск Аржентина осиротя

Проблеми с туристически резервации по празниците?
