
350 пъти по-добър от Хъбъл: Китай готви нов космически телескоп
- Наука
- Текст:

Водещ китайски телескоп, стартирането на който е планирано за края на 2023 г., е призван да даде на човечеството нови знания за далечните галактики, загадъчната тъмна материя и тъмна енергия, както и за миналата и бъдещата еволюция на Вселената.
Това се съобщава на официалния сайт на Националната космическа обсерватория на Китайската академия на науките.
Китайският обзорен космически телескоп, известен също като CSSТ и Сюнтянския космически телескоп, е космическа оптична обсерватория, предназначена за провеждане от астрономите на наблюдения и изображения на небето.
CSS е обект с размерите на автобус, чиято дължина е равна на дължината на триетажна сграда. Апертурата му е два метра, което е малко по-малко, отколкото на космическия телескоп Хъбъл, но площта на зрителното му поле е 350 пъти по-голяма от тази на Хъбъл, казва Ли Цзифен, заместник-директор на националните астрономически обсерватории на Китай (NAOC), в ексклузивно интервю за Синхуа.
Зрителното поле на Хъбъл съставлява приблизително 1% от размера на нокътя, на една ръка разстояние, така че телескопът е наблюдавал само малка част от небето през тридесетте си години раота, добавя Ли.
Строящият се CSSТ има триогледален анастигмат, който според изследователите помага да се постигне превъзходно качество на изображението в голямо зрително поле.
Ли използва аналогията с фотографирането на стадо овце, за да обясни възможностите на CSST. "Хъбъл може да види една овца, но CSST вижда хиляди и всичките с еднаква резолюция", казва той.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Неудържимият възход на електромобилите BYD

Руски атаки срещу Киев оставиха най-малко 8 жертви и повече от 70 ранени

Българи във Великобритания са отличени за принос в британската технологична индустрия

Серия земетресения разлюляха Истанбул (обновена)

Tesla със 71% спад на печалбите за първото тримесечие

Със смъртта на папа Франциск Аржентина осиротя

Проблеми с туристически резервации по празниците?

DHL Express „отряза” потребителите от САЩ
