
Онлайн платформата Farfetch пусна за потребителите си еко калкулатор
- Рециклираща индустрия
- Източник: kp.vedomosti.ru
- Автор:

Онлайн луксозната модна платформа за търговия на дребно Farfetch, предлагаща на сайта си продукти от над 700 марки и бутици от цял свят, направи интересно и полезно нововъведение за потребителите си.
Те вече разполагат с инструмент, който им позволява да изчислят въздействието от своите покупки върху околната среда. Това е специален онлайн калкулатор, който ги насочва да направят избор в полза на дрехи, обувки и аксесоари, изработени от еко материали или винтидж облекла и аксесоари – т.нар. старовремска мода (антикварни и ретро модели, произведени преди години). Всичко това е свързано с идеята за опазване на околната среда, за вторичната преработка и оползотворяването на отпадъците. Калкулаторът помага на купувачите да пазаруват съзнателно, тъй като им дава възможност да пресметнат как конкретно с всяка една своя покупка оказват влияние на планетата. При избора на изделие той изчислява колко вода е употребена и колко въглерод се отделя при неговото производство.
„Данните до момента показват, че препродажбата на луксозни стоки е пазар на обща стойност 24 милиарда долара, който расте четири пъти по-бързо от основния пазар на луксозни стоки. Отчасти това се дължи на интереса на потребителите към устойчива мода, което също е свързано с екологичния начин на живот, но досега информациите за въздействието върху околната среда при препродажбата не бяха толкова много. И еко калкулаторът ще бъде отправна точка в тази насока“, споделя Томас Бери, директор за устойчивото развитие на Farfetch.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Неудържимият възход на електромобилите BYD

Руски атаки срещу Киев оставиха най-малко 8 жертви и повече от 70 ранени

Българи във Великобритания са отличени за принос в британската технологична индустрия

Серия земетресения разлюляха Истанбул (обновена)

Tesla със 71% спад на печалбите за първото тримесечие

Със смъртта на папа Франциск Аржентина осиротя

Проблеми с туристически резервации по празниците?

DHL Express „отряза” потребителите от САЩ
