Попитахме Google: Как българинът реагира на призива „Останете си вкъщи!"

Попитахме Google: Как българинът реагира на призива „Останете си вкъщи!" Снимка: Pixabay.com

Доклад на Google отразява промените в мобилността в България сред 131 изследвани държави

Как се отрази реално призивът „Останете си вкъщи" на движението на хората в различните населени места в България? Оказва се, че благодарение на новите технологии и свързаността има много точен начин, по който е видно как българинът е променил поведението си след обявената извънредна ситуация на 13 март 2020. 

Информацията идва от Google Inc, като е предназначена да подпомага държавните институции при проследяване на мобилността в 131 държави по света, включително и България. Целта е да се обобщават периодично данните, с които компанията разполага от дейността на подразделението си Google Maps, и така да се подпомагат усилията за контрол на движението на хората за ограничаване на заразата с COVID-19.

В България, по данни на Google, се наблюдава рязък спад в посещаемостта на търговски обекти и места за отдих веднага след 13 март, когато Правителството на България обяви извънредно положение.
С най-голям спад от 74% е Благоевградска област, а с най-нисък - Силистренска (37%).

Най-голям отлив при посещаване на търговски обекти и пазари се наблюдава в Разградска област (66%) и отново с най-малко отклонение от -23% е Силистра и околностите. 

От данните на Google ясно се вижда как в периода между 13 и 21 март посетителите на паркове и открити общински и обществени места са се увеличили с малко над 40%, а след това броят на разхождащите се е намалял до най-ниска стойност в Ямболска област (-42%) и най-висока - в Хасковска област (-14%).


 

Възловите транспортни точки имат постепенен спад, като най-ниски стойности се отбелязват в областите Кърджали и Варна (-76%), а най-слаба промяна има в Старозагорска област (-10%).

Посещаемостта на работните пространства в сравнение с останалите места е със сравнително малък отлив, като на първо място в страната е Благоевградска област с -43% и само с -10%, на последно място е Разградска  област. 

За разлика от работните, търговски и паркови пространства, жилищните пространства стават по-оживени, като в тази класация водят по динамичност с +21% областите на Перник и Враца, а Силистренска област отбелязва спад с -3%.
 


Google възнамерява да публикува периодично аналитични доклади за всяка държава, засегната от пандемията. Те ще проследяват мобилността на общността като цяло, както и на отделни региони. 

Докладът има за цел да помогне на служителите в общественото здравеопазване да разберат как общностите реагират на насоките за социално дистанциране, свързани с COVID-19. 

Точността на местоположението и разбирането на категоризираните места варира в различните региони, предупреждават от Google. 

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: