Как ваните джакузи станаха част от съвременния интериор
- СПА
- Текст:
След тримата по-големи синове, около 1920 г. цялото семейство Джакузи с останалите девет деца емигрира в САЩ. Най-големият син, Ракеле, самоук инженер, който е изучавал в Милано новите тогава летателни апарати, започва работа като механик в авиационната компания R.L. Remington. Скоро разработките му привличат вниманието и на други самолетни компании и така се ражда Jacuzzi Brothers - ексклузивен доставчик на части и гарнитури за най-големите американски авиационни фирми.
Но амбицията на братя Джакузи е самолетостроенето. Създават първо малък едноместен модел, след това – седемместния J-7 – първият американски самолет с изцяло затворена кабина. По договор с американските пощи строят самолет за доставка на писма по въздуха, но начинанието завършва трагично – след множество успешни изпитания, самолетът внезапно се разбива. Загиват и четиримата пасажери, вклчително един от братята Джакузи.
Съкрушеното семейство скъсва със самолетите и Jacuzzi Brothers започва да произвежда вентилатори, печки и земеделски машини. Ракеле създава земеделска помпа, която изтегля подпочвените води и ги разпръсква над насажденията. Уредът се продава добре – до Голямата депресия през 1929 г. Но неуморната фамилия Джакузи не се предава – започват да отглеждат грозде на терените, които закупили за експериментите си с поливащите помпи.
През 1937 изобретателят Ракеле умира от сърдечен удар само на 50 години и начело на бизнеса застава най-младият брат Кандидо Джакузи. Когато невръстният му син заболял тежко от стрептококова инфекция, лекарите назначили на бебето хидротерапия. Баща му, който го водел на процедурите, установил, че съоръжението всъщност е система от помпи и за да поддържа здравето на сина си Кандидо Джакузи разработва J-300 - домашна система за хидротерапия във ваната.
През 1956 семейната компания вече продава J-300 на болници, санаториуми и хотели. Търговският бум настъпва след като телевизионното шоу Queen for a Day с аудитория от 20 милиона зрители представя J-300. Фенове на мехурчетата във ваната стават Елвис Пресли, Мерилин Монро и куп знаменитости, а марката се превръща в символ на разкошния живот.
Прозрели, че грижите за тялото и фитнеса ще станат водещи в американската индустрия, през 1968 г. Jacuzzi Brothers пускат първата си хидромасажна вана. Постепенно портфолиото им се попълва с двуместно и семейно джакузи, а външните хидромасажни басейни-джакузи с опции за отопление на водата и самопочистване стават любимо място за семейни развлечения.
Бълбукащите вани се настаняват трайно в горещите филмови сцени. Фенове на достъпната хидротерапия създават клубове, а джакузито в банята или в задния двор постепенно се вписва в традиционната американската къща, наред с барбекюто и басеина. По покривните тераси на много ог големите хотели се настаняват открити кинозали за любителите на джакузи,
Към края на 70-те години Jacuzzi Brothers имат годишен оборот от $90 милиона и над 200 работници. През 1979 г. семейството продава Jacuzzi Brothers за $73 милиона на компанията Walter Kidde, производител на битова техника, изкупена по-късно от Hanson PLC за общо $1.7 милиарда.
През 1990 името на последния засега изобретател в семейството – Рой Джакузи, е вписано в Националната палата на славата за приноса му в хидротерапията. През 2006 г. инвестиционната компания Apollo Management купува марката Jacuzzi за $ 990 милиона, а през 2019 г. Investindustrial придобива Jacuzzi LLC. Компанията спонсорира американския отбор по ски и оборудва тренировъчните им зали.
Такъв е засега пътят на вълнуващите мехурчета във ваните джакузи – от бедните италиански селца до върховете на световната индустрия.
Още по темата във
facebook