Правилата на маркетинга – малко на шега, но съвсем истински

Правилата на маркетинга – малко на шега, но съвсем истински Снимка: cacaroot - Fotolia

Ръководство за начианещи бизнесмени

На улицата виждаш мъж. Отиваш при него и казваш: "Аз готвя страхотно." 

- Това е директен маркетинг.

 

 Отиваш в музея с приятели и виждаш мъж. Един от приятелите ти отива при него и казва: "Тя готви страхотно."

 - Това е реклама. 

 

В ресторанта виждаш мъж. Ставаш, пооправяш роклята си, приближаваш се и му наливаш питие. Казваш: "Позволете ми" и се приближаваш до него, за да му оправиш вратовръзката, а едновременно с това докосваш ръката му и после казваш: "Между другото, също така и готвя страхотно." 

- Това е пиар. 

 

В университета виждаш младеж. Чрез хитри машинации организираш мръсна кавга между присъстващите момичета, а самата ти оставаш настрана. Когато всички се сбият, му казваш: "Ела, да се махаме оттук! Момичетата не трябва да се бият, по-добре да се научат да готвят като мен." 

- Това е черен пиар. 

 

В бара виждаш мъж. Той идва при теб и казва: "Чух, че готвиш вкусно." - Това е разпознаваем бранд. Пристигаш на мероприятие, а там има много красиви момичета. Оправяш къдриците си и казваш: "Мога да готвя вкусно и не искам нищо за това!" 

- Това е дъмпинг.

 

Идваш в театъра и казваш на първия срещнат мъж: "Аз мога да готвя вкусно и да пека сладкиши, а ти ще си третият, който ще опита тортата ми", и изваждаш кутията от чантата си.

- Това е мрежов маркетинг.

 

Ти изобщо не отиваш на мероприятието, но всички говорят само за това колко вкусно можеш да готвиш.

- Това е търговска марка.

 

Идваш в музея с приятели и виждаш мъж. Отиваш при него и му казваш, че се казваш Светка. Всички знаят колко добре готви Светка. При това Светка знае, че си се представила за нея. За това Светка получава от теб шоколад.

- Това е франчайз.

 

Ти идваш в ресторанта с приятелките си и виждаш ресторантьора. Всяка от вас разказва колко вкусно готви и какво иска да получи в замяна за това.

- Това е търг.

 

Каниш се да отидеш на бал, а приятелката ти вече е там и разпространява листовки, в които е написано колко вкусно можеш да готвиш.

- Това е разпространение на прес релийз.

 

Идваш на парти и съобщаваш по микрофона, че умееш вкусно да готвиш печена патица. На другия ден всички гости от партито се срещат в диспансера.

- Това са жертвите на недобросъвестна реклама.

 

Пристигаш на коледно парти и казваш на петимата присъстващи там мъже, че ако всеки от тях  разкаже на пет свои познати, че готвиш вкусно, а те от своя страна - на още пет и т.н., тогава ти ще им приготовиш вкусти ястия. Когато половината страна вече е зарибена и мечтае с нетърпение да опита ястията ти, подлагаш динена кора на всички и се скриваш в неизвестна посока.

- Това е финансова пирамида.

 

Пристигаш в ресторант и казваш, че готвиш много вкусно. Но на този, който те почерпи с швейцарски шоколад и френско шампанско, ще му подариш торта "Наполеон". А на този, който ти подари бутилка шампанско и блокче шоколад "Альонка" - два "Наполеона" или може би дори два "Наполеон" плюседна"Тирамису".

- Това е протекционизъм.

 

Пристигаш на партито със Светка (ти страхотно печеш във фурна, а тя страхотно пържи ястия на тиган)... На всички присъстващи се поставя условието: ние сме заедно...

- Това е стратегическо партньорство.

 

Взимаш от приятелката си миксер и продукти, обещавайки да й дадеш всяка втора монета, която спечелиш за еднавечер...

- Това е акционерно дружество.

 

Грозна си и никой не иска да те вижда... Но баща ти плаща банкета... Тълпа от хора и всички са готови да те заобичат...

- Това са държавни субсидии.

 

Пристигаш на партито, не танцуваш, не се смееш и просто се надсмиваш над всичко, измиваш си ръцете във вазата с вода, плюеш върху свещите, забити в тортата... Всички те наблюдават със сексуално желание...

Това е лидираща позиция на пазара.

 

Вегетарианка си, но трябва да отидеш на дегустация на пържоли...

- Това е политика на компанията.

 

Всички отдавна знаят колко вкусно готвиш... И тогава ти пускаш слух, че гледаш ММА битки...

- Това е превземане на нови пазари.

 

Идваш в бара, виждаш мъж и му разказваш колко вкусно готвиш и че имаш нужда от две чаши кафе и два шоколада. Отивате в твоя ресторанта, но казваш, че си уморена и приятелката ти готви вместо теб. За това ти й даваш едната чаша кафе и единия шоколад.

- Това е аутсорсинг.

 

Идваш в университета, виждаш студент, приближаваш се до него и му казваш: "Елате в пекарната ни, правим страхотни понички". А той: "Не мога, защото не обичам сладко."

- Това е грешен избор на целевата група.

 

Готвиш не за пари, а за шоколади и кафе, след което предаваш спечеленото на приятелка, която носи всичкото това в дома ти, а ти си в компания с приятели, пиете кафе и хапвате шоколад...

- Това е пране на пари.

 

Пристигаш в театъра, толкова си красива, уверена и умна... Знаеш, че освен всичко си и страхотен готвач... Готова си напълно безплатно да подариш своите понички на всеки мъж... Но някакви девици са разграбили всички мъже и искат пари от тях.

- Това е пазар.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: