
Трансграничен проект ще подготвя преподаватели и ученици по туризъм
- Туризъм
- Текст:

Ниската квалификация на кадрите в сектор туризъм вече е основен проблем за конкурентоспособността на туризма не само в България, но и в региона. Само в Сърбия без работа през 2020 г. в туризма са останали над 50 000 души по данни на Конфедерацията на синдикатите в страната. Според проучване на Европейския център за надпрофесионално обучение най-сериозна подкрепа секторът търси в три области: обслужването на клиенти, английски език и комуникационните умения.
“През последните години се наблюдава устойчива негативна тенденция на намаляване на учениците в професионалните гимназии, което се дължи основно на нагласите на учениците и техните родители към професионалното образование”, каза Малинка Маринова, председател на Асоциацията на училищата по ресторантьорство и хотелиерство. “Ето защо е важно да създадем условия за промотиране на туристическите професии като добър и перспективен образователен избор и да повишимне само квалификацията на преподавателите, но и уменията на учениците, които се подготвят за бъдещата си кариера в туризма.”
Именно съвременният подход към туристите, висококачественото обслужване и подобряването на нивото на владеене на английски език са сред целите на новия и одобрен за финансиране по програма “Еразъм+” от Центъра за развитие на човешките ресурси към Европейската комисия трансграничен проект. Уникалната по рода си инициатива PROTourism ще се изпълнява от организации от България, Хърватска, Словения и Сърбия и цели да повиши качеството на преподавания във всички страни учебен материал с фокус туризъм.
За подкрепа на туристическия сектор ще бъдат създадени педагогически материали и учебни материали, които подкрепят учениците за реалната работна среда. Всички материали ще бъдат дигитализирани и чрез иновативната платформа iZZI. Материалите ще повишат професионалните и дигитални умения на преподавателите по английски, което ще доведе до подобрени знания и умения и на самите ученици по туризъм. Проектът предвижда и специален фокус върху модерни подходи за обслужване на клиенти и комуникационни умения, където секторът изпитва остра нужда.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Легендарната Kawasaki представи първия робот-кон в света

Първа събота на протести срещу Тръмп в целите Съединени щати

Ютуб блогър е заплашен със затвор за "черпене" с кока-кола най-изолираното племе в света

Създадоха мотоциклет, работещ на слънце и вятър

Забраниха детски великденски обеци заради здравни рискове

Американската армия проучва възможността за мащабно съкращаване числеността на войските

Германия обмисля да изтегли златните си резерви, съхранявани в САЩ

Кога 14-дневният срок за отказ от онлайн покупка се удължава с до една година
