BMW ще иска клиентите да плащат за услуги, които вече са вградени в автомобила

BMW ще иска клиентите да плащат за услуги, които вече са вградени в автомобила Снимка: BMW Group PressClub

През юли BMW планира да пусне цялостна актуализация на софтуера на съвместими автомобили, която включва цифрова персонализация и функции като адаптивен cruise control и затопляне на волана.

Как работи персонализацията? Автопроизводителят обясни чрез прессъобщение, че BMW ще предостави необходимия хардуер и софтуер на автомобила по време на монтажа, така че по-късно да може да бъде активиран според предпочитанията на купувача. BMW предвижда ситуация, в която например, ако един клиент е искал функция, която не е била поискана при закупуването на колата, тя може да бъде добавена след това. И ако тази кола влезе в нова собственост с някой друг, новият собственик може да активира и функциите, които иска.


Ние предлагаме максимална гъвкавост и спокойствие на нашите клиенти, когато става въпрос за избора и използването на тяхното незадължително оборудване в техните BMW, независимо дали са нови или използвани“, заяви говорителят на BMW пред Techcrunch. „В близкото бъдеще ние не само ще можем да добавим повече функции, но и ще можем да добавим още повече гъвкавост за нашите клиенти с временни резервации, така че да резервират опции за три години, за една година или дори за по-кратки периоди от време, като няколко месеца“, продължи говорителят.


BMW не отговори веднага на запитванията кога и на кои пазари клиентите могат да очакват да се разгърнат тези функции при поискване и цифрова персонализация. Компанията заяви пред CNN, че хипотетично първият собственик може да закупи тригодишен абонамент за отопляеми седалки, което е колко дълго този човек би очаквал да запази колата. След това следващият собственик може да реши сам, ако иска да се абонира и за отопляемите седалки.


Това, разбира се, изисква колата да има вече вградения хардуер на функцията от фабриката, като необходимите сензори за адаптивен круиз контрол или нагревателните елементи в седалката или волана. BMW представя идеята си много благоприятно в своето прессъобщение, заявявайки, че ще „засилва селекцията и персонализацията за клиентите, предлагайки им максимална гъвкавост".


Но това може да има и недостатъци. Вашият автомобил ще има необходимия хардуер, все пак ще плащате за горивото, но също така ще трябва да платите на BMW абонаментна такса само за да включи функциите.


Какво става обаче, ако след известно време цената на абонамента надвиши цената на самата функция? След това трябва да вземете предвид какво се случва на пазара на употребявани автомобили. Ще желае ли новият собственик да плаща за вече остарял хардуер?


Tesla вече предлага иновативни функции, но това невинаги е перфектен процес от собственик до собственик. Според клиентите, купувачът е използвал Tesla Model S, който е оборудван с подобрен автопилот и пълна способност за самостоятелно шофиране - функции на обща стойност около 8000 долара - само за да установи, че и двете функции са били извадени от автомобила по време на актуализация на софтуера без разрешение от клиентите.


Това се случва, защото „Тесла наскоро установи случаи на клиенти, които са конфигурирани неправилно версии на автопилот, за които не са платили. Затова е извършен одит за коригиране на тези случаи".


В прессъобщението си BMW посочва, че новата серия 5, както и всяко BMW, което ще бъде произведено след юли 2020 г., ще бъде съвместимо с надстройката. Автомобилите просто се нуждаят от най-новата операционна система 7 на производителя.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: