VW губи хиляди евро с всеки продаден електроавтомобил
- Автомобили
- Автор:
Херберт Диес със сигурност е един от най-големите промоутъри на електромобилността в немската автомобилна индустрия. Веднага след като встъпи в длъжност, той нареди на VW Group да предприеме радикална промяна: в бъдеще тези, които ще генерират печалби, вече няма да бъдат автомобили с двигатели с вътрешно горене, а изцяло електрически автомобили. Ето защо в момента се инвестират милиарди в изграждането на нова производствена платформа за електрически коли. Това е важно за намаляване на цената на електрическите автомобили. Защото досега батериите на E-Golf и E-Up са инсталирани само на ръка. А това е сложно и скъпо. И това е една от причините, поради които групата все още губи пари с всеки продаден електромобил. Диес даде конкретни цифри на вътрешна среща пред ръководителите на групата. Съответно разходите за производството на електронното устройство са с 4000 до 5000 евро по-високи от по-късно постигнатите приходи.
В дългосрочен план такива загуби за Volkswagen Group, разбира се, ще са трудни за управление. Особено като се вземе предвид , че т.нар. отрицателен марж на вноската е дори по-висок от възможните глоби към Европейския съюз. Те се дължат, когато средните емисии на въглероден диоксид от автопарка на производителя надхвърлят определена граница.
Електрическите автомобили не причиняват климатични емисии и по този начин могат да помогнат за предотвратяване на съответните санкции. На теория този регламент трябва да насърчава производителите на автомобили все повече да разчитат на електрифицирани модели. В случая с Volkswagen обаче тази стратегия, изглежда, не работи. От краткосрочна финансова перспектива в момента би имало по-голям смисъл групата да продължи да се фокусира изцяло върху автомобили с двигатели с вътрешно горене. Това обаче може да се промени в средносрочен план.
ID.3 трябва да завладее масовия пазар
Тази година новата платформа за производство на електрически автомобили е предвидена да влезе в експлоатация. Това трябва да намали масово разходите, така че превозните средства да могат да се продават с печалба.
ID.3 ще излезе на пазара през есента. Той ще бъде произведен в завода в Цвикау, а основната версия трябва да струва по-малко от 30 000 евро.
Основната цел на групата: да бъде първият немски производител, предлагащ електрически автомобил за масовия пазар. Още по-важно: печалбата трябва да бъде постигната с първите доставени превозни средства. За да направи това обаче, групата все още трябва да разреши няколко проблема със софтуера. Смята се, че за оставащото време това е напълно осъществимо.
Още по темата във
facebook