Защо Индия забрани китайското приложение Tik Tok?

Защо Индия забрани китайското приложение Tik Tok? Снимка: Pixabay

Индийското правителство забрани използването на 58 китайски приложения.

За много китайски компании Индия е най-бързо развиващият се чужд пазар. Това вероятно няма да се промени  скоро. Защото потенциалът на субконтинента с неговите повече от един милиард жители е огромен. 

Икономическите отношения между двете страни обаче претърпяха тежък удар. Индийското правителство забрани използването на 58 китайски приложения. Това включва и социалната мрежа TikTok, която има около 120 милиона редовни потребители на субконтинента. Забраната беше официално обоснована с опасения относно защитата на данните. Но тези твърдения  не са нови. Има политически причини, поради които правителството в Ню Делхи действа по този начин.

В момента има огромно напрежение в отношенията между Индия и Китай. Двете държави спорят за върховенство в Азия от дълго време. Вследствие на кризата с коронавируса в Индия имаше опасения, че китайските компании могат да използват ситуацията, за да купуват  евтино индийски  фирми. Бързо беше приет закон, който предотврати подобни придобивания. Официално са засегнати всички съседни страни. Но новият регламент беше наистина релевантен само за китайските компании. 

Наскоро избухна отново стар конфликт. Ходът на границата между Китай и Индия в Хималаите е спорен. Преди около две седмици имаше военни сблъсъци, при които загинаха двадесет души. Впоследствие множество протестиращи излязоха на улиците в Индия и призоваха правителството да предприеме решителни действия.

Ето защо дигиталната търговска война, подета от Индия, предлага изход...

Поради коронакризата индийската икономика се срина. Следователно налагането на наказателни тарифи на китайските продукти по класическия начин би нанесло повече вреда на Индия, отколкото на Китай. 

Продължаваща военна ескалация също би била  спорна. От една страна, индийската армия е значително по-малка от китайската. От друга страна, конфликтът с Пакистан все още не е разрешен и изразходва голяма част от съответните ресурси. В тази ситуация изглежда, че правителството е избрало дигитална търговска война. Забраната на приложенията не вреди на местната икономика, но може поне да постави преграда за някои нововъзникващи китайски компании. На практика не бива да се отделя голямо внимание на  мярката в Средното царство. Китай също забрани множество чуждестранни приложения - като Facebook.
 

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: