Обичате ли аперол шприц?

Обичате ли аперол шприц? Снимка: shoreexcursionsgroup.com

И Campari го обичат, след като свежата напитка продължава да се продава все повече и повече, догонвайки на места дори бирата.

В интервю за Reuters при откриването на първия аперол-бар във Венеция, изпълнителният директор на Campari заяви, че прогнозират още по-голям растеж в продажбите на оранжевия аперитив.

Когато Campari купува аперол през 2003 г., напитката се пие само в италианския регион Венето, а годишните ѝ подажби едва стигат € 50 милиона. За 18 години Campari разработи аперол като световна марка, пускайки го на пазара основно като съставка за шприцове. 

Продажбите на аперол от 2004 до 2019 г. са нараствали средно с 16,5% годишно, с единстевн лек застой през 2020 г. заради пандемията, но в началото на тази година вече възстановиха темпа си. Аперолът сега генерира 20% от годишните продажбите на Campari, които общо са близо € 2 милиарда. 

Финансовите анализатори на компанията смятат, че аперитивът е двигател на растежа ѝ, заедно с Campari и Grand Marnier, чийто продажби все пак са по-нестабилни. Компанията вижда още по-добро бъдеще за аперола, след като данните за консумацията му на глава от населението покаазват, че напитката може да спечели още много консуматори и по света, и в Италия.

„Разработихме дългосрочен маркетингов модел, който гарантира постоянен двуцифрен растеж за Aperol“, казва изпълнителният директор, и добави, че тенденциите в Италия са от аперитив аперолът да се превърне в трапезна напитка. 

След откриването на специалния бар във Венеция, и други градове в Италия и в чужбина ще имат своя Terrazza Aperol.

Успехът на аперол не остана незабелязан от конкуренцията и дори роди някои имитации. Така например, Moet Hennessy пусна на френския пазар готова за пиене смес, наречена Chandon Garden Spritz, която ще се опита в следващата година да продава и в Италия.

"Не се притесняваме от имитациите, дори ги приемаме като комплимент”,  каза изпълнителният директор, но ловко отвръща на удара: „Въпросът не е само да налеете в бутилка някаква течност с портокалов цвят. Тук ства въпрос за качество. Никой не може да се конкурира с нашия вкус”.

Конкуренцията обаче не попречи на Campari и Moet да сключат споразумение за разработване на платформа за електронна търговия за вино и спиртни напитки.

Италианската група, която е доказала успеха си в закупуването и възраждането на марки от традиционното наследство, продължава да търси придобивания. Campari е мажоритарна собственост на холдинговата компания на италианската фамилия Garavoglia в Люксембург. Семейство не веднаж е отхвърляло оферти за продажба на компанията и досега предлага висока възвръщаемост на своите акционери и инвеститори. 

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: