Тружениците от най-древната професия в историята на Холивуд
- Bright Life
- Текст:
Покрай имената на големите звезди на Холивуд често се промъкват и други, които очевидно не са на екрана, но така или иначе, са се вписали в историята на филмовата индустрия - например, мадам Лий Франсис. Но коя е била тя?
Когато Джийн Харлоу се опитва да получи място в известна холивудска филмова студия, казва на мениджъра си, който току-що я е открил: „Ако ми купиш пържола и пържени картофи, ще те накарам да повярваш, че съм кучка”. "Такава ли си?" - попитал той, на което бъдещата мега-звезда отговаря: "Мадам Лий Франсис ми предлага двайсетачка за половин час лесна работа и оферти не ми липсват”.
Проституцията и порнографията са пълни с актьори, които се опитвали да пробият във Фабриката за мечти по какъвто и да е начин. Но едно от най-необичайните решения в „тайния Холивуд“ е публичният дом „Mae's“, създаден от Metro Goldwin Meyer (MGM) в отговор на „дейността” на бордея на мадам Лий Франсис. Така студията посреща нуждите на своите актьори от малко дискретни удоволствия и осъществява мераците на холивудските босове да си купят малко удоволствие с голяма филмова звезда... макар и фалшива.
Всичко в публичния дом „Mae's“ било проектирано с изключителен лукс, потънал в дискретно осветление, като филмов декор, сред който двойници на филмови звезди се опитвали да станат истински актьори, предлагайки платена любов.
Добре запознат с бизнеса съвременник си спомня в мемоарите си: „Ходех редовно, за да проверя дали „актрисите“ се сменят. За да оправдаят отсъствието си, някои от тях казваха, че са заети в снимки, познаваки добре програмата на оригиналите си. Случвало се е да разговарям с „нискобюджетни” версии на Джоан Крофорд, Марлен Дитрих и Джинджър Роджърс, но никога не съм виждал Грета Гарбо или Катрин Хепбърн”.
Бордеят „Mae's“ работи в златната епоха на Холивуд. Разполагал с 14 луксозни апартамента, а MGM доставяли на евтините звезди костюми от гардероба си, за да постигнат убедителна прилика с първообразите си. Не липсвала работа и за пластични хирурзи, които преработвали лицата на кандидатите за актьорска кариера, за да се приближат максимално до оригиналите.
„Mae's“ всъщност е репликата на MGM на публичния дом на мадам Лий Франсис на булевард „Sunset“, посещаван от големи звезди като Кларк Гейбъл, Спенсър Трейси и Джийн Харлоу, но дискретният клуб със сигурност е бил и част от жестокия бизнес във Фабриката за мечти.
Очевидно, „пропускът” към голямото кино често е минавал през подобни институции и ако някои са се измъквали и са ставали звезди, стократно повече са тези, които са живели живота си просто в ролята на двойници – докато са могли.
Тази обратна страна на кино-бизнеса едва в наши дни срещна отпор чрез движението #MeToo и първите секс-хищници вече паднаха в жертва на правосъдието.
Още по темата във
facebook