Boeing ще проведе тестове за безопасност на самолетите 737 Max

Boeing ще проведе тестове за безопасност на самолетите 737 Max Снимка: Biletik.aero

Желанието на Boeing да види как 737 Max се завръщат в небето е изправено пред ключова седмица, след като се очаква да започнат тестове по безопасност на полетите. апочнат.

Пилотите и техническите експерти от регулаторите и компанията планират тридневни тестове, които вероятно ще започнат в понеделник (29 юни).


Най-продаваният самолет на Boeing беше заземен миналата година, след като в две катастрофи загинаха всичките 346 пътници.  Тестовете са основополагащи за Boeing, но дори и да преминат добре, ще са необходими месеци на допълнителни проверки за безопасност.


Авиационните регулатори заземиха 737 Max преди около 15 месеца след две катастрофи - полет на Lion Air и полет на Ethiopian Airlines - в рамките на пет месеца. Решението предизвика финансова криза на 103-годишната компания, съдебни дела от семействата на жертвите и повдигна въпроси за това как Boeing и американският регулатор, Федералната авиационна администрация (ФAA), осъществяват процеса на одобрение за безопасност.


Разследващите разглеждат неизправностите в системата за контрол на полета, която Boeing преработва от месеци, за да отговори на новите изисквания за безопасност. 737 Max, зареден с тестова екипировка, ще премине през серия сценарии близо  до производствената база на Boeing в Сиатъл.


Според Reuters пилотите умишлено ще задействат препрограмирания софтуер за предотвратяване на срив, известен като MCAS, обвинен и за двете катастрофи.


ФАА потвърди в неделя в имейл до Конгреса на САЩ, че е одобрил ключови тестови полети за сертифициране за заземен 737 Max. В имейла бе отбелязано, че „ФAA не е взела решение за връщане в експлоатация“ и има редица допълнителни стъпки, които трябва да извърши.


Тестовите полети бяха планирани за миналата година, но разследванията откриха редица нови проблеми, свързани с безопасността, които забавиха връщането в експлоатация.


Може да отнеме седмици за анализ на данните от тестовите полети. Но дори и ако този процес е успешен, ще са необходими допълнителни полети, обучение на пилоти и одобрение от европейските и канадските регулатори.


Европейската агенция за авиационна безопасност е на мнение, че одобрението от страна на ФAA няма да означава автоматично разрешение за полет в Европа. Norwegian Air, TUI и Icelandair са сред авиокомпаниите, използващи 737 Max в Европа.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: