Новите играчи в сектора на електромобилите разгорещяват конкуренцията
- Автомобили
- Текст:
Заводите на Tesla в Китай вече втора година произвеждат по 3000 електромобила седмично. Навлизането на Илон Мъск на най-големия автопазар в света се смяташе за голяма крачка, тъй като цените на електромобилите Tesla са конкурентни спрямо местните марки и определено подбиват пазара на гиганти като BMV например.
В същото време обаче, местните производители на електрически превозни средства се развиват бързо, навлизайки смело и на автомобилния, и на финансовия пазар. Акциите на Li Auto, марката, която определено се налага като най-сериозен конкурент на Tesla, вече се търгуват на фондовия пазар Nasdaq в Ню Йорк. Сега Li Auto обявиха, че планират да съберат до $ 1,9 млрд. чрез вторична регистрация на акциите си в Хонконг, съобщи BBC.
Li Auto е поредната китайска компания, която през последните месеци набира средства по-близо до родината си. Този ход е отговор на засиления контрол, който упражняват и Пекин, и Вашингтон върху дейността на големи китайски компании.
Стартъпът Li Auto, който имат зад гърба си едва шест години история, заяви, че за първоначалното публично предлагане в Хонконг (IPO) ще издаде100 милиона акции на максимална цена от $ 19,30 за акция.
Фирмата, известна и като Li Xiang, ще предложи 10 милиона акции на инвеститори от Хонконг, но практически ще продава в цял свят. Окончателната цена на акциите трябва да бъде обявена преди края на тази седмица. При листването си в Nasdaq, компанията с основна база в Пекин миналата година събра близо $ 1,1 млрд.
В неделя Li Auto обявиха също, че през юли са произвели 8 589 от своя модел Li One, което е рекордно месечно производство за компанията. За момента Li One е единственият модел на Li Auto на пазара. Това е plug-in хибрид, което разширява пробега, въпреки че бензиновият двигател не задвижва директно автомобила.
Li Auto отбелязаха силни продажби, дори в последно време, когато пазарът на електромобили е застрашен от глобалния недостиг на чипове – факт, който принуди много производители по света да преустановят производствата си.
Вторичните регистрации на борсата в Хонконг стават все по-популярни сред китайските компании, тъй като това е начин да се предпазят от последиците на търканията между Пекин и Вашингтон.
В петък регулаторът на Уолстрийт, Комисията по ценни книжа и борси, заяви, че вече ще изисква допълнителна информация от китайските компании, които имат за цел да продават акции в САЩ. Пекин от своя страна също засили надзора върху китайските компании, които се листват в САЩ и същевременно затегна контрола върху технологичните и образователни фирми в страната.
В последните години няколко китайски технологични гиганта, включително Alibaba, NetEase и JD.com, се въздържат от вторично листване. В същото време, един от конкурентите на Li Auto – Xpeng, миналия месец събра около $ 1,8 млрд. с вторично листване на акциите си в Хонконг.
Още по темата във
facebook