Eлектромобилите превземат пазара

Eлектромобилите превземат пазара Снимка: firstpost.com

Големите производители от САЩ и Азия залагат на електрическите возила, но не се отказват и от добрите пазари на колите с двигатели с вътрешно горене

За всяка голяма автомобилна марка е ясно, че трябва да предложи на пазара свой вариант на електромобил и за разлика от други индустрии, автомобилостроенето се адаптира учудващо бързо към новата  технология. Според Forbes, съчетанието от ефективност и добра цена ще въведе по-бързо екологичните автомобили в eжедневието.

Ford вдигнаха голям шум с електрическата версия на F-150 Lightning, най-продаваната кола в САЩ с пробег от 370 км, и цена под $ 40 000. Малкият хибриден камион Maverick, също е на много конкурентна цена - $ 19 995. До 2025 Ford ще инвестират $ 22 милиарда в електромобили с батерии и планират да постигнат въглеродна неутралност до 2050 г. Компанията вижда бъдеще и за хибридите си.

General Motors планират до 2040 г. производството им да постигне нулеви въглеродни емисии. До 2030 г. гамата Cadillac ще бъде изцяло електрическа. Първото предложение е кросоувърът SUV Lyriq, който ще дебютира догодина. Електрическите Hummers - пикап и SUV – са в проект, като производството на пикапите ще започне тази есен. Chevrolet също наскоро актуализира Bolt EV, а електрическата версия на камиона Silverado ще стане факт през 2023 или 2024 г., като ще предложи близо 650 км. пробег на батерии Ultium.  

Honda ще продава в Европа само електромобили и хибриди след 2022 г. До 2030 40% от продажбите на марката в Северна Америка ще бъдат или електрически на батерии, или на водород. Първите два електромобила на Honda (Prologue и Acura) ще бъдат произведени през 2024 г. от GM. Honda е един от малкото производители, които поставят на преден план горивните клетки на водород за сметка на батерите. 

Hyundai Motor Group не твърдят, че ще преминат изцяло на електричество, но смятат до 2025 г. да инвестира $ 7,4 милиарда за производство си електромобили в САЩ. Още тази есен се очаква електрическия Hyundai Ioniq, последван от Kia EV6 през 2022 г. През май Hyundai-Kia обявиха 50% намаление на моделите с вътрешно горене. Hyundai са сериозно ангажирани в разработването на автомобили с горивни клетки, преди всичко за вътрешния корейски пазар и са убедени, че за големите транспортни средства в горивните клетки има по-голям смисъл, отколкото в тежките батерии. Показаха това с Hyundai HDC-6 Neptune – камион с водородна клетка, оборудван с легло, тоалетна и душ, плюс по-масовия Hyundai X Cient (без душ).

Jaguar Land Rover трудно би се причислил към азиатското автомобилостроене, но така или иначе е част от Тата Group. До 2030 г. гамата JLR ще бъде изцяло електрическа, а планираните ежегодни инвестиции в нови технологии са от порядъка на $ 3.4 милиарда. Новата версия на JaguarI-Pace ще ползва платформата Electric Modular Architecture (EMA). През 2024 г. ще има електрически LandRover, след това електрически Range Rover, като целта е през следващите пет години да се появят общо шест електрически Land Rover. 

Jaguar dealers are offering whopping $20,000 discounts on the I-Pace EV -  Electrek
Jaguar I-Pace, снимка - electrek.co

Mazda ще се стреми до 2050 г. да постигне въглеродна неутралност. Компанията ще продължи да развива силовата си линия с вътрешно горене, но паралелно с това през 2025 г. ще представи уникална EV платформа, която ще използва за пет хибрида и три електромобила на батерии, предимно за пазарите си в САЩ, Китай и страните от Югоизточна Азия. Първият електромобил на компанията е компактният кросоувър MX-30, който има и хибриден вариант. Продажбите му в САЩ ще започнат тази есен.

Mitsubishi е пионер с електрическия си седан I-MiEV и Plug-in хибрида Outlander. На автомобилното изложение в Шанхай през април марката показа Airtrek, „e-cruising SUV“, предназначен за китайския пазар,. 

Nissan започнаха да се електрифицират рано със своя Leaf и сега казват, че до края на 2023 г. ще имат осем електромобила. Целта им е да предлагат на глобалния пазара около един милион хибриди и електромобили годишно. В началото на юли Nissan обявиха строителството на център за електрически превозни средства на стойност £ 1 милиард в Съндърланд, Англия. Проектът ще обедини производството на електромобили, батерии и възобновяема енергия. Гамата електромобили на Nissan тази година ще се разшири със SUV, Ariya, който може да се похвали с почти 500 км пробег. 

Toyota прави голям залог в полза на горивните клетки и смята, че електрическият SUV Toyota bZ4X Concept, разработен съвместно със Subaru и показан в Тексас през юни, е „визията за първи от глобалната серия електрически превозни средства на батерия с марка Toyota bZ”. До 2025 г.Toyota ще има 70 електрифицирани модела. Пикапите на марката също ще се електрифицират, а въглеродната неутралност е планирана за 2050 г. Toyota е пазарен лидер сред хибридите с Toyota RAV4, Highlander, Prius и Camry, плюс Honda CR-V.

 

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: