Плановете на автопроизводителите за екологични возила стават все по-амбициозни
- Автомобили
- Текст:
Някои автомобилни компании отидоха дори по-далеч и определиха датите, когато ще произвеждат само електрифицирани автомобили (на батерии и/или хибриди), т.е., чисти електромобили. Други са определили момента, когато ще спрат да разработват двигатели с вътрешно горене, а някои дори вече са го направили. Като цяло, хибридните превозни средства не се разглеждат като дългосрочно решение. Производствата по-скоро са насочени към електромобили на батерии и такива с водородна горивна клетка. Ето какво предвиждат според Forbes големите европейски марки за бъдещите си производствени линии:
Bentley смятат до 2026 г. всичките им автомобили да бъдат хибриди или изцяло електрически, а през 2030 г. компанията за луксозни автомобили ще каже сбогом на ауспуха. Първият електромобил Bentley се очаква през 2025 г., най-вероятно SUV.
BMW планират производството на два милиона напълно електрически превозни средства до края на 2025 г. и възнамеряват да увеличават продажбите им ежегодно с 50%. До 2030 г. приблизително половината от глобалните продажби на BMW ще бъдат автомобили на батерии, с нулеви емисии. За края на двигателите с вътрешно горене компанията мълчи, тъй като търсенето им остава стабилно.
Groupe Renault си е поставила за цел да направи електрическото пътуване достъпно за всички. През 2020 г. Renault пусна Twingo Electric. Следва електрическата версия на Dacia, Spring - най-достъпния на пазара електрически автомобил, а ZOE и Kangoo Z.E. са най-продаваните превозни средства в своя клас в Европа. Версиите Clio и Captur E-TECH Hybrid осигуряват до 80% от времето за шофиране в градски условия в електрически режим, а Alpine ще бъде първият електрически спортен автомобил на марката.
Mercedes казват, че от 2025 г. новите им платформи ще бъдат само за електромобили. Целта е „доминиращо, ако не и изцяло електрическо производство до края на десетилетието“. Компанията възнамерява да не инвестира в бензинови технологии след 2025 г., а от 2030 да премине изцяло на електромобили. Електрическият луксозен седан на MercedesEQS от 2022 г. ще се появи в шоурумите още тази есен.
PSA Peugeot Citroën разработват електрическата си платформа eVMP и планират в близко бъдеще да я превърнат в основа на по-високия си клас електромобили. Първото електрическо Peugeot 3008 ще се появи през 2023 г. и вероятно ще бъде последвано от електроверсия на Peugeot 508 и OpelInsignia. Засега френският концерн не е обявил дата за цялостно преминаване към електрически автомобили.
Rolls-Royce работи върху първия си електромобил Silent Shadow, който вероятно ще използва технологии от новия SUVBMWiX.
Stellantis (FCA), обединението на Fiat и Chrysler, планират до 2025 г. да инвестират над $ 35,5 милиарда в електрически автомобили. Изцяло електрическият им пикап Ram 1500 ще се появи през 2024 г., заедно с Dodge. Jeep Wrangler 4xe хибридът вече е на пазара и се продава добре, а хибридът Grand Cherokee 4xe ще се представи на тазгодишното автомобилно изложение в Ню Йорк като модел за 2022 г. До 2025 г. Stellantis смятат да пуснат на пазара в САЩ и Европа 55 електрифицирани модела на коли и камиони.
Volkswagen казват, че елекромобилите с батерии ще бъдат 70% от продажбите им в Европа през 2030 г., а за САЩ и Китай планират най-малко 50% по-голям пазар на електромобилите си. VW разполага със 70 нови електрифицирани модела, някои от които вече са на пазара (PorscheTaycan, Audie-tron и VWID. 4). През 2024 г . се очаква високоефективната версия на Audi Artemis, а през 2026 г. ще бъде дебютът на спортния електромобил ProjectTrinity. VW заявиха, че през 2026 г. ще произведат последната си платформа за автомобил с вътрешно горене.
Volvo възнамеряват от 2030 г. да произвеждат само електромобили, за които ще приложи нова пазарна стратегия - всичките им електрически модели ще се продават само онлйн. Първият изцяло електрически автомобил на Volvo, XC40 Recharge, излезе на пазара през 2020 г. Volvo планират до 2025 г. половината от световните им продажби да бъдат изцяло електрически автомобили, останалите - хибриди.
Разбира се, американските и източно-азиатските гиганти в автомобилостроенето далеч не изостават от електро-тенденцията и скоро ще разберем какво научи Forbes за техните планове.
Още по темата във
facebook