
Министър Комитова: Защо фирми са се съгласявали да работят, като знаят, че няма пари
- Пътно строителство
- Текст:

Парите, взети от Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) бяха предназначени за строителство на АМ „Хемус“, за което предварително са платени към 70%, а е изпълнено строителство около 13%. Там може да се строи без тези милиони, защото предварително са финансирани дейностите. При текущите ремонти на републиканските пътища случаят е обратен, имаме много възложени ремонти без осигурено финансиране през бюджета на АПИ. Ето го парадоксът на парадоксите, за ремонти има фронт за работа, но няма пари. За АМ „Хемус“ по лотове 4, 5, 6, 7, 8 и 9 няма фронт за работа, а сме платили аванси. Със средствата от АМ „Хемус“ е могло да подсигурим текущите ремонти, за които има фронт за работа.
Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Виолета Комитова в предаването „Събуди се“ по Нова телевизия. Тя припомни, че при бюджет от 382 млн. лв. чрез допълнителни задания АПИ възлага допълнителни ремонтни дейности на стойност 2,9 млрд. лв.
Министър Комитова постави въпроса относно причината, поради която е правено това, и защо фирмите приемат да работят без средства. По думите й първият въпрос може да има политически смисъл – че се грижим за много пътища, предстоят избори, че обгрижваме всички области в страната и т.н. По втория въпрос тя посочи, че при проведените срещи фирмите са обяснили, че разчитат да им бъде платено в края на годината с министерски постановления.
Това разплащане е доста спорно, защото се отклонява от Закона за обществените поръчки. Запитана кой е заобиколил закона, тя коментира, че обяснението трябва да дойде от предишните ръководители на МРРБ и АПИ. "Много хора искат да конфронтират с нас фирмите, с мен лично, искаха да ни противопоставят с кметовете и гражданите, но това е заварено положение, подчерта още арх. Комитова. Никой не протестира в момента, фирмите продължават да работят. Те знаят, че средствата не са осигурени, още когато са се съгласявали да работят по допълнителните задания. Трябва да се търсят начини започнатото строителство да бъде завършено. Аз съм последният човек в тази държава, който ще спре строителството", категорична бе тя.
Регионалният министър припомни, че във ведомството ежедневно постъпват сигнали за проблеми по републиканските пътища и няма нужда да се харчат 8 млн. лв. за наблюдение на дупки от Космоса. "Можем да наблюдаваме това абсолютно безплатно, като обединяваме усилията на всички граждани. Аз съм прекъснала за втори път тази поръчка, като преди това други хора също са го направили", припомни арх. Комитова.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Кога 14-дневният срок за отказ от онлайн покупка се удължава с до една година

Отново за децата и рисковете в социалните медии

Открит е ключов протеин, който способства разпространението на рак на яйчниците

Какво става на борсите днес

Експерт назова нова причина за „лунна надпревара“

Без поскъпване на чиповете: новите мита на Тръмп няма да засегнат полупроводниците

Цената на петрол Brent падна под 70 долара за барел

Датски пристанищен оператор купува железопътната компания на Панамския канал
