Новият аксесоар на Фейсбук - интелигентни очила
- Технологии
- Текст:
Докато Джеф Безос гледа в космоса, а Бил Гейтс се фокусира в борбата с климатичните промени и болестите, Марк Зукърбърг залага на виртуалната и допълнена реалност, пише larazon.es Изпълнителният директор на Facebook признава, че е „развълнуван“ от този тип технологични приложения.
Зукърбърг счита виртуалната реалност и разширената реалност за две технологии, които могат да оформят икономиката на бъдещето, като „дигитални продукти, които хората ще създават и ще печелят с тях пари“.
И двете реалности ще допринесат за изграждането на това, което Зукърбърг нарече "метавселенната, виртуална среда, където можете да се срещате с хора в дигитални пространства". По думите му, тези технологии са "наследник на мобилния интернет".
В областта на виртуалната реалност Facebook вече предлага на пазара очилата Oculus. Сега, в сътрудничество с Ray-Ban социалната платформа работи върху интелигентни очила за разширена реалност. Макар че обяви проекта си още преди две седмици на VivaTech, Марк Зукърбърг потвърди новия си продукт миналата сряда, по време на събитие, на което представи резултатите на социалната платформа за първата половина от 2021 г., и представете си - те са два пъти по-добри от същия период през миналата година!
„Бъдещият ни продукт са нашите първите интелигентни очила Ray-Ban, в партньорство с Essilor Luxottica. Те ще ви позволят да правите някои много яки неща”, каза той.
Какви функции ще имат тези очила? Отговорът на този въпрос е загадка. Засега нито една от партньорските компании не разкрива какво ще може да се прави с умните очила. Смята се, че ще бъдат много по-близо до класическия дизайн и ще се отдалечат от футуристичния стил на очилата за виртуална реалност.
Не е известна и цената на интелигентните очила. Досега се знае само, че Facebook планира да ги пусне на пазара тази година.
В Instagram също се предвиждат някои нововъведения, макар да не е ясно доколко ще се харесат на един сегмент от потребителите. За непълнолетни под 18 години платформата ще направи нов тип акаунти, които ще бъдат строго лични по подразбиране Това означава, че профилите на тийнейджърите ще бъдат закрита зона за подозрителни съобщения от възрастни.
Нововъведенията са насочени към възрастовата група от 14 до 18 години, но възможностите им са силно зависими от датата на раждане, която потребителите въвеждат при отваряне на нов акаунт. Компанията е наясно, че доста от тях лъжат за възрастта си, за да имат акаунт в Instagram, но днес няма "безпогрешен начин да се попречи на хората да предоставят неверни данни за възрастта си", обяснява публикация в официалния блог на платформата.
Това е причината разработчиците на Инстаграм да се стремят към съдадаването на „специфични преживявания“ за потребители в юношеска възраст - група, която в едни страни обхваща децата под 14 години, а в други - под 13.
Едно от тези нови преживявания е Instagram-версия, която може да се управлява от родители или настойници и предлага подходящо за възрастта съдържание. Версията все още е в процес на разработка и не е обявена дата на дебюта ѝ. Компанията посочва, само че иска да я направи „достатъчно привлекателна“, така че, съответната възрастова група да я използва с желание и удоволствие.
Още по темата във
facebook