Електрически самолет прелетя над Великобритания, давайки пример за полет с „нулеви емисии“

Електрически самолет прелетя над Великобритания, давайки пример за полет с „нулеви емисии“ Снимка: Business Green


Шестместният самолет Piper M, който използва мотор от фирма ZeroAvia, излетя от летището на Кранфийлд в Източна Англия в понеделник (22 юни) и измина двупосочен маршрут около 60 морски мили.


Вал Мифтахов, основател и главен изпълнителен директор на ZeroAvia, заяви във вторник, че полетът е „най-новият в поредица важни събития, придвижвайки възможността за полет с нулеви емисии по-близо до реалността“.


Всички искаме авиационната индустрия да се върне след пандемията на твърда основа, за да може да премине към чисто нулево бъдеще със зелено възстановяване - добави Мифтахов. - Това няма да е възможно без реалистични, търговски опции за полет с нулеви емисии, нещо, което ще внесем на пазара още през 2023 г.“


Освен електрическите системи за акумулатори, ZeroAvia се концентрира върху разработването и комерсиализацията на самолети, които използват водородни горивни клетки. Фирмата разработва схема, наречена HyFlyer, заедно с партньорите си по проекта Intelligent Energy и Европейския център за морска енергия (EЦМЕ).


Проектът HyFlyer, който е подкрепен от правителството на Обединеното кралство, има за цел „да декарбонизира малки пътнически самолети със среден обхват и да замени „конвенционалния силов двигател“ на самолета с „електродвигатели, водородни горивни клетки и хранилище за газ“. Целта на HyFlyer е да извърши полет на разстояние между 250 и 300 морски мили от Оркнейските острови, архипелаг, разположен край северния бряг на Шотландия. Самолетът при този полет ще използва водородни горивни клетки.


Пътуването в понеделник бе най-новият пример за акумулаторни електрически самолети, способни да превозват пътници. Миналия месец Grand Caravan Cessna 208B с електрически мотор с мощност 750 конски сили извърши първия си полет.


Самолетът излетя от летище в щата Вашингтон и използва мотор, разработен от компанията magniX със седалище в Редмънд. Работата по преобразуването на самолета бе предприета от magniX и фирмата AeroTEC.


Друг пример за иновативни самолети е Solar Impulse 2, пилотиран самолет, задвижван от слънцето. През 2016 г. той успя да обиколи земното кълбо, без да използва гориво.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: