Съюз на пивоварите: През лятото всеки ден пием по една бира
- Пивовари
- Текст:
През летните месеци всеки ден пълнолетният българин изпива по една бира. 58% от сънародниците ни поне веднъж месечно консумират безалкохолна бира, особено ако имат намерение да шофират. Резултатите при дамите показват, че те предпочитат нискоалхолните или безалкохолните бири с плодови или билкови аромати и свеж вкус. През лятото близо 50% от жените пият бира поне веднъж месечно, а всяка трета българка – поне веднъж седмично. Данните са от проучване на Съюза на пивоварите в България (СБП), който днес, навръх Илинден, празнува 30-годишен юбилей.
Към момента в България са регистрирани 37 производители на бира, от които големите компании са 3 на брой, малките и средните пивоварни - 8, а останалите 26 са микропредприятия. По данни на СПБ инвестициите за 2020 г. са 37 млн. лв., а само за първото полугодие на 2021 г. са 20 млн. лв. Продуктовото портфолио в бранша е изключително разнообразно и всяка година се обогатява с различни марки и стилове бира. За последните 12 месеца на пазара са пуснати над 35 нови предложения и асортимента пиво.
Актуалните данни от първото шестмесечие на тази година показват, че биреният пазар в страната е на нивата от 2020 г.
Продажбите на пиво са 2400 хил. хектолитра, докато в предкризисната 2019 г. през същия период са реализирани 2526 хил. хектолитра. Разпределението на пазара по опаковки показва, че се възстановява тенденцията за намаляване на дела на продажбите на бира в пластмасови бутилки, който е 54%. Стъклените бутилки са 20% от пазара, а кеновете - 23%. През последния месец има увеличаване на консумацията на наливна бира – 6% от пазара.
По повод развитието на бранша в ЕС и България изпълнителният директор на Съюза на пивоварите в България Ивана Радомирова коментира: ,,В Европа по обем на продажбите на бира България вече е на 11. място. През 2020 г. дори има леко повишаване на износа на българска бира. По данни на организациите на пивоварите в Европа заради ограниченията и стагнацията в туризма пазарът през 2020 г. отчита спад от 9%. Добавената стойност от производството и продажбите общо за ЕС са намалели с 15 млрд. евро. Индиректната работна заетост, генерирана от продажбите на бира в ЕС, е намаляла с 800 000 работни места.“
Точно преди месец на среща с комисаря по здравните въпроси в ЕК пивоварите на Европа представиха напредъка в изпълнението на общоевропейския си ангажимент за доброволно отбелязване на списъка на съставките и енергийната стойност на напитката. Понастоящем 93% от продадената в страните от ЕС бира има списък на съставките и 86% - на енергийната стойност. В това отношение България е един от лидерите в ЕС, тъй като 100% - т. е. цялата произвеждана у нас бира, има списък на съставките, а 98% - и на енергийна стойност.
Още по темата във
facebook