От киберзаболявания страдат 30% от геймърите

От киберзаболявания страдат 30% от геймърите Снимка: pixabay

Учени от университета в Мериленд са установили, че приблизително 30-80% от потребителите изпитват гадене или дезориентация, когато играят компютърни игри или използват виртуална реалност (ВР)

Интензивността и правдоподобността на виртуалната реалност (ВР) влияят отрицателно върху състоянието на 30-80% от геймърите: това се нарича киберболест.

За да разберат как новите технологии влияят на нашите организми, изследователи от университета в Мериленд записвали мозъчната активност на потребителите на виртуална реалност с помощта на електроенцефалография (ЕЕГ).

Има няколко теории за произхода на киберзаболяването, но все още няма систематичен и количествен начин за изучаването му. Ново изследване може да помогне да се направи виртуалната реалност достъпна за повече хора.

В новата работа авторите са успели да установят корелация между регистрираната мозъчна активност и симптомите, съобщени от доброволци. Това ще помогне на когнитивните психолози, разработчиците на игри и терапевтите да научат повече, за да предотвратят киберзаболявания.

Участниците също така се отчитали в реално време за нивото на дискомфорт с помощта на джойстик. Това помогнало на изследователите да определят кой момент е предизвикал влошаване на негативните симптоми.

 

По материали на link.springer.com.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: