Един от най-добрите ресторанти в света откри шоколадова фабрика, свързана с луксозен хотел
- Пътешествия и круизи
- Източник: CNBC
- Автор:
Испанският изтънчен ресторант El Celler de Can Roca беше два пъти обявен за „Най-добрият ресторант в света“ от списание Restaurant. Той има и три звезди „Мишлен", които поддържа от 2009 г.
Макар затварянето на ресторанта поради пандемията от коронавирус да приключва следващата седмица, новото попълнение към веригата Casa Cacao вече е започнало работа. Притежавано от известните братя Рока - Джоан, Хосеп и Джорди, които са собственици на El Celler de Can Roca - Casa Cacao, както подсказва името му, е „шоколадова къща“ от световна класа.
Шоколатиер и бутиков хотел в сърцето на Херона
Разположен в историческа пететажна сграда в центъра на Херона, която някога е била хостел, Casa Cacao е шоколадов бар, който се управлява от Джорди Рока, най-малкия брат и настоящ сладкар на El Celler de Can Roca. Casa Cacao е луксозен бутиков хотел с 15 стаи и се намира в същата сграда. Той се управлява от Анна Пайет, съпругата на Джоан Рока.
Увенчан за „най-добрия готвач на сладкиши в света“ от Уилям Рийд Business Media през 2014 г., Джорди Рока лансира Casa Cacao с трио от концепции, ориентирани към шоколад - работилница, в която какаовите зърна се пекат, ферментират и се превръщат в шоколадови продукти от всякакъв вид; кафене, където обществеността може да ги опита; бутик за специални покупки за вкъщи, някои от които са деликатно опаковани в рециклирани какаови влакна.
Как шоколадът е като виното
„Ние внасяме какаови зърна директно от земеделски производители и общности от шест различни произхода“, казва Джорди Рока. Някои от източниците включват коренното население на Awajún в Перу, общността на Архуако в Колумбия и престижната ферма Hacienda Cacao Caribe във Венецуела.
Участието от край до край в преработката на какаовите зърна, казва той, позволява на компанията да контролира акцентите и нюансите на какаото, които разкриват различни аспекти на „киселинността, плододаването и хранителността“.
„Не е необходимо шоколадът да е сладък или горчив, черен или бял - казва той. - Той може да показва широк кръг личности, както правят вината. Искаме да внесем вкуса на истинско какао от различен произход, за да покажем своите личности."
Редефиниране на термина „млечен шоколад“
Рока използва концепията „от зрънце до бар" - неговото включване във всеки един етап от производството. Така той представя шест млечни шоколадови продукта (три с краве мляко, два с овче мляко и един с козе мляко) и два специализирани шоколадови продукта - един, изработен от какаови зърна, напоени с уиски Macallan Double Cask, и друг - мацериран в мандарина и женско биле.
Освен това гостите могат да си купят сезонни шоколадови бонбони, кремове за мазане, шоколадови напитки (и горещи, и студени), и сладкиши като фартони, шоколадови кроасанчета и шушус (xuixos), като последният е пържен специален на Херона, напълнен с крем каталана.
Още по темата във
facebook