Корпорациите искат да рекламират продуктите си в нашите сънища и мечти
- Хипноза
- Текст:
Технологията за целенасочена инкубация на сънища, наречена TDI, се намира все още в процес на разработка, но вече предизвиква опасения сред учените. За да разяснят ситуацията, 40 експерти, изучаващи различни аспекти на съня, написаха отворено писмо. В заявлението си те призовават властите да обърнат внимание на новата разработка.
От нея е заинтересован големият бизнес, който планира да интегрира рекламите на своите продукти в сънищата. За това съобщават Science Magazine и dxe.pubpub.org.
Контролът на човешката мисъл чрез инкубация на предметни сънища вече е реален. Експертите правят аналогия с графичните редактори. По-рано на тях също не се придаваше сериозно значение, а сега с помощта на фоторедактори може да се фалшифицират всякакви сведения.
TDI ще може да внедрява произволна информация в мислите и сънищата на човека. Тези данни ще повлияят на начина на живот за дълго време. По отношение на ефекта, който предизвиква, тази нова разработка може да се сравни с дълбока хипноза.
Компаниите гиганти веднага разбират, че по този начин могат да рекламират своите продукти. Човек си ляга да спи, вижда в съня си реклама, която се запечатва дълбоко в подсъзнанието му, а на сутринта се събужда с желание да закупи този или онзи продукт.
Подобна технология е използвана като експеримент преди американската суперкупа. Бирената корпорация Molson Coors събира група доброволци, раздава им ежедневно сънотворно, а преди лягане им пуска да гледат рекламни видеоклипове с произвежданата от фирмата бира. След това хората са събуждани и питани какво са сънували, а те разказват, че са видели насън как утоляват жаждата си с тяхната марка бира.
Контролът на човешкото подсъзнание и TDI на практика могат да се превърнат в сериозна заплаха за цялото човечество. Ето защо учените са уверени, че е необходимо спешно да се поеме контрол над тези разработки.
Още по темата във
facebook