Американска авиокомпания иска да възроди свръхзвуковите пътнически превози
- Авиация и космонавтика
- Текст:
Тя ще си партнира с базираната в Денвър Boom Supersonic. Авиокомпанията иска да създаде безопасен, лесен за поддръжка и екологичен самолет.
Първият образец трябва да бъде готов през 2025 г., а тестовите полети ще започнат година по-късно - през 2026 г. Предвижда се Overture да започне да превозва пътници около 2029 г.
Характеристики на самолета Overture
Планира се скоростта на самолета да бъде 1800 км/ч - два пъти повече от съвременните реактивни самолети.
Overture трябва да се превърне в първия голям комерсиален самолет, който има нулево въздействие върху околната среда от самото си създаване, използвайки специално екологично гориво.
Ако характеристиките се потвърдят, въздушният превозвач може да поръча допълнителни 35 самолета.
United Airlines вече посочи потенциалните маршрути на самолета Overture: той ще може да свърже Ню Йорк и Лондон за 3,5 часа, Ню Йорк и Франкфурт за 4 часа, Сан Франциско и Токио за 6 часа.
Времето за пътуване ще бъде намалено наполовина поради високата скорост.
Свръхзвукови предшественици
Постоянно свръхзвукови пътнически самолети са били използвани само от три авиокомпании - съветският „Аерофлот" е летял с Ту-144, а British Airways и Air France - на „Конкорд".
Поради технически проблеми и ниска ефективност, „Аерофлот" използва Ту-144 само от декември 1975 г. до май 1978 г. За целия период авиокомпанията е изпълнила 55 полета и е превозила 3,3 хиляди пътници.
Air France и British Airways летят с „Конкорд" по-дълго, от 1976 до 2003 г. Само British Airways е превозила 2,5 милиона пътници със свръхзвукова скорост през годините.
Маршрутната мрежа на самолета бе значително ограничена поради факта, че много страни наложиха забрани за полети поради силен шум. Това се случва, когато „Конкорд" преминава звуковата бариера.
Върху ограниченото използване на самолета е оказвал влияние и високият разход на гориво.
Още по темата във
facebook