Бензин, електричество, батерия? Коя резачка е подходяща и за какво?
- Градина и ландшафт дизайн
- Автор:
Вероятно първата моторна резачка е от 1920 г. По онова време този доста тежък трион все още се е управлявал от двама мъже. Тази резачка се използвала предимно за рязане на дървета, които вече са били отсечени, на по-малки парчета.
През 1926 г. компанията Stihl пуска първия верижен трион с електромотор. Едва в края на 50-те години е разработен и първият моторен трион, който може да управлява само един човек. До 90-те години моторните резачки са се използвали предимно от горските работници.
Междувременно изискванията на професионалните асоциации стават изключително строги. Никой, който няма лиценз за работа с моторни триони, не може да използва резачка за професионални цели. Освен това трябва да се носят защитни панталони. За професионална употреба на моторни триони трябва да се постави защитно облекло и каска със защитен щит пред лицето. Дрехите и защитните ръкавици са задължителни, за да се предпазите от летяща дървесина.
Бензинова или електрическа?
На постоянно повтарящия се въпрос коя резачка е по-добра не може да се отговори толкова лесно. Това, което е идеално за един човек, може да се възприеме като значително досадно от друг. Има поговорка: „Истинският мъж се нуждае от истинска бензинова резачка.“
Бензинова резачка
Предимство: Гъвкав подход, може да се използва навсякъде, особено подходяща за рязане на дървета. По-независима e и може да се използва навсякъде, дори и в стари сгради, където няма ток. С нея можете да отрежете много по-дебели клони и стволове, отколкото с електрически трион.
Бензиновата резачка също се използва в някои страни за грубата работа за фигури, които трябва да се формират от ледени блокове и за което се изисква по-голяма сила.
Недостатък: Бензиновият верижен трион има голямо тегло, дори само заради бензиновия резервоар и по-големия тежък двигател. Освен това, поради разхода на бензин, двигателят може внезапно да спре да работи. След това трябва да зареждате с гориво и после бензиновият двигател да се стартира отново. А когато работите с дърветата, винаги трябва да има втори човек и каишка или въже, с което да завържете бензиновия верижен трион, така че работникът на дървото да може да го издърпва нагоре.
Изисква се доста сила и бързина.
Бензиновата резачка е изключително силна и шумна, няма заглушител. Поради тази причина хората, работещи с нея, трябва да носят защита за слуха.
Електрическа резачка
Предимство: Ниско тегло, което прави работата по-лесна. Електрическият верижен трион също е по-лесен за работа и можете да вършите по-фина работа с него. Изключително тих, следователно екологичен. Автоматичен старт, тъй като трябва да се включи само един превключвател.
Недостатък: Електрическият верижен трион винаги се нуждае от електричество. Това означава също, че радиусът на действие е много ограничен. Трябва да следите колко дълъг е кабелът и къде се прокарва. Освен това винаги трябва да сте сигурни, че кабелът е свободен и не се е заплел. Също така се случва доста често кабелът да се среже с електрическата резачка, което предизвиква късо съединение.
Акумулаторна резачка
Предимство: Акумулаторната резачка е изключително тиха и екологична. Освен това можете да работите с нея навсякъде, дори и там, където няма захранване. Безжичните верижни триони с литиево-йонна батерия се продават в хардуерните магазини. Това елиминира саморазреждането, което иначе е неизбежно при никел-кадмиевите батерии.
Недостатък: Батерията не издържа вечно. Това означава, че трябва да направите пауза, за да презаредите батерията. Дори ако сте заредили батерията предварително, може да се случи акумулаторната резачка внезапно да спре, защото батерията е свършила. Производителността също е ограничена. Не можете да отрежете много дебели стволове на дървета с безжична резачка, както бихте го направили с бензинова.
Още по темата във
facebook