Медиите се борят срещу дезинформацията в интернет платформите
- SEO & социални медии
- Източник: Euractiv
- Автор:
Съвместна декларация, подписана от Европейската федерация на журналистите (ЕФЖ), Европейския съвет на издателите (ЕСИ) и Асоциацията на търговската телевизия в Европа (AТT), следва презентация от Брюксел на нови мерки срещу дезинформация, предизвикана от пандемията COVID-19.
Подписалите твърдят, че са „обезпокоени от нарастването на онлайн дезинформацията по време на пандемията“, която има „пагубно въздействие върху усилията на общественото здраве“. Те казват, че европейският „код на добрите практики“, подписан през 2018 г. от интернет платформите, „се оказа недостатъчен за справяне с източника и двигателите на дезинформацията, разпространявана онлайн“.
„Има спешна необходимост от ефективни инструменти за по-добра оценка и успешно справяне с проблема“, пишат те, казвайки, че Европа твърде разчита на „добрата воля на системните участници“. Сред предлаганите мерки е „смислен“ режим на санкции, за да се гарантира, че подписалите кодекса имат стимул да действат.
Тези мерки трябва да се прилагат по начин, който „стимулира медиите, а не ги санкционира“, и че „журналистическата свобода, основните права и редакторската свобода са гарантирани“. Освен това те искат диалогът с онлайн платформите да бъде по-структуриран“, a „определен брой комисари“ да се занимават директно с платформите.
Миналата седмица ЕС призова интернет гигантите да направят повече в борбата с „огромната вълна от дезинформация“, причинена от пандемията. Ще се разчита на добрата роля на платформите, които имат интерес да спечелят доверието на своите потребители. Пандемията вече накара ЕС да поиска платформите да представят информация от здравни власти като СЗО и да оттеглят реклами за фалшиви лекарства.
Още по темата във
facebook