Ще се отърве ли Facebook от медийно съдържание
- SEO & социални медии
- Източник: Business Insider
- Автор:
Напрежението възникна от сблъсък между наблюдателя на конкуренцията във Фейсбук и Австралия - ACCC, който беше натоварен със задачата да създаде задължителен кодекс за поведение на технологичните компании. Това се случва в отговор на спада на приходите от страна на рекламната индустрия по време на пандемията от коронавирус.
В средата на май ACCC пусна своите препоръки за кодекс за поведение. Част от предложения кодекс за поведение на ACCC имаше за цел да накара Facebook и Google да плащат за препратки към новини в техните платформи, засилвайки паричния поток на медийните компании, чиито бизнес модели са потиснати от социалните медии.
В съобщение до ACCC в понеделник Facebook заяви, че съществува „здравословно и конкурентно съперничество" между социалната мрежа и издателите на новини, според The Guardian. Facebook добави, че може да се отърве от новини в своята платформа, без да има голямо влияние върху бизнеса, тъй като новините съставляват „много малка част" от това, което потребителите виждат в мрежата.
„Независимо от намаляването на ангажираността с новинарско съдържание, през последните две години се забелязват увеличени приходи, което предполага, че новинарското съдържание е силно заместимо с друго съдържание за нашите потребители и че новините не водят до значителна дългосрочна стойност за нашия бизнес", пишат от компанията.
„Ако в Австралия нямаше новинарско съдържание във Facebook, ние сме сигурни, че въздействието върху показателите на общността на Facebook и приходите в Австралия няма да бъде значително.“ Facebook също заяви, че не е отговорност на частните технологични компании да влагат пари в медийната индустрия.
„Не е здравословно, нито устойчиво да се очаква, че две частни компании, Facebook и Google, ще са единствено отговорни за подкрепата на общественото благо и решаването на предизвикателствата, пред които е изправена австралийската медийна индустрия", пише социалната мрежа.
Въпреки че тази специфична борба се случва в Австралия, тя представлява по-глобални опасения относно подбиването на бизнес моделите на утвърдени издатели на новини, които имат голямо влияние върху това как трафикът е насочен към новинарските сайтове.
Технологичният гигант се стреми да покаже, че не е убиец на журналистиката и обеща още през януари 2019 г., че ще похарчи 300 милиона долара за журналистически партньорства за три години напред, а през март 2020 г. обеща 100 милиона долара за подкрепа на местните новини, икономически засегнати от пандемията от коронавирус.
Още по темата във
facebook