Ще се отърве ли Facebook от медийно съдържание

Ще се отърве ли Facebook от медийно съдържание Снимка: Photo by Austin Distel on Unsplash

След като Facebook бе изправена пред перспективата да се наложи да плаща за пускане на новини на своята платформа, тя сподели, че безпроблемно може да се отърве от издателите.

Напрежението възникна от сблъсък между наблюдателя на конкуренцията във Фейсбук и Австралия - ACCC, който беше натоварен със задачата да създаде задължителен кодекс за поведение на технологичните компании. Това се случва в отговор на спада на приходите от страна на рекламната индустрия по време на пандемията от коронавирус.


В средата на май ACCC пусна своите препоръки за кодекс за поведение. Част от предложения кодекс за поведение на ACCC имаше за цел да накара Facebook и Google да плащат за препратки към новини в техните платформи, засилвайки паричния поток на медийните компании, чиито бизнес модели са потиснати от социалните медии.


В съобщение до ACCC в понеделник Facebook заяви, че съществува „здравословно и конкурентно съперничество" между социалната мрежа и издателите на новини, според The Guardian. Facebook добави, че може да се отърве от новини в своята платформа, без да има голямо влияние върху бизнеса, тъй като новините съставляват „много малка част" от това, което потребителите виждат в мрежата.


Независимо от намаляването на ангажираността с новинарско съдържание, през последните две години се забелязват увеличени приходи, което предполага, че новинарското съдържание е силно заместимо с друго съдържание за нашите потребители и че новините не водят до значителна дългосрочна стойност за нашия бизнес", пишат от компанията.


Ако в Австралия нямаше новинарско съдържание във Facebook, ние сме сигурни, че въздействието върху показателите на общността на Facebook и приходите в Австралия няма да бъде значително.“ Facebook също заяви, че не е отговорност на частните технологични компании да влагат пари в медийната индустрия.


 „Не е здравословно, нито устойчиво да се очаква, че две частни компании, Facebook и Google, ще са единствено отговорни за подкрепата на общественото благо и решаването на предизвикателствата, пред които е изправена австралийската медийна индустрия", пише социалната мрежа.


Въпреки че тази специфична борба се случва в Австралия, тя представлява по-глобални опасения относно подбиването на бизнес моделите на утвърдени издатели на новини, които имат голямо влияние върху това как трафикът е насочен към новинарските сайтове.


Технологичният гигант се стреми да покаже, че не е убиец на журналистиката и обеща още през януари 2019 г., че ще похарчи 300 милиона долара за журналистически партньорства за три години напред, а през март 2020 г. обеща 100 милиона долара за подкрепа на местните новини, икономически засегнати от пандемията от коронавирус.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: