За расова дискриминация в рекламата е подаден иск срещу McDonald’s за $ 10 милиарда
- ПР и Реклама
- Текст:
Две компании, собственост на медийния магнат Байрън Алън, обвиниха веригата за бързо хранене, че отказва да рекламира в медийни компании, притежавани от чернокожи, съобщи The Wall Street Journal.
В иска на развлекателната медийна компания Entertainment Studios Networks и телевизионната компания Weather Group се казва, че McDonald's е нарушил федералните и щатските закони за гражданските права поради своята „расова омраза и расови стереотипи" при разпространението на реклами.
Според иска през 2019 г. McDonald’s е похарчил около 1,6 милиарда долара за телевизионна реклама в САЩ, от които по-малко от 5 милиона долара, или 0,31%, са отишли за телевизионни канали, собственост на чернокожи. Ищците твърдят също, че McDonald’s никога не е рекламирал в мрежите на Entertainment Studios от създаването си през 2009 г., но е платил за голямо количество реклама в подобни мрежи, притежавани от бели.
В тази връзка Entertainment Studios Networks и Weather Group търсят обезщетение в размер на 10 милиарда долара.
McDonald's отговори на искането, като заяви, че ще увеличи рекламния си бюджет до 10% през следващите четири години за компании, собственост на чернокожи, испанци, жени и други групи. Сега този дял е 4%. През същия период компанията възнамерява да увеличи разходите за притежавани от чернокожи медийни групи до 5% от националните разходи за реклама, срещу 2% днес.
Още по темата във
facebook