Евтини маркетингови идеи за малкия бизнес

Евтини маркетингови идеи за малкия бизнес Снимка: www.forbes.com

Маркетингът на вашия малък бизнес не трябва да бъде скъп. Можете да използвате методи с ниски цени, като поставяне на ефектна табела на тротоара.

За да получите клиенти, трябва да пуснете на пазара бизнеса си. Но ако вашият бизнес се движи от продажби към масовия клиент, вероятно не можете да харчите за билбордове, радиореклами и масови съобщения. Трябва да намерите ефективни, евтини маркетингови методи, които осигуряват възвръщаемост на инвестициите.


7 идеи за маркетинг с ниска цена

Възможен е маркетинг с малък бюджет. Нужно е да да бъдете стратегически за това, за което харчите. Изпробвайте тези седем евтини маркетингови идеи за малкия бизнес.

1. Социални медии

Почти всички са в социалните медии, така че и вашият бизнес трябва да бъде. Можете да платите за реклама в социалните медии. Това ще доведе бизнеса ви пред много потенциални клиенти. Но това може да бъде скъпо. Можете също така да направите безплатен маркетинг в социалните медии. Можете също да публикувате съдържание, което насърчава хората да купуват от вас. Можете да публикувате снимки на нови продукти, кодове за купони и онлайн конкурси.

2. Уебсайт

Всеки малък бизнес се нуждае от уебсайт. Когато хората търсят в мрежата вашия бизнес, вашият уебсайт трябва да се показва в горната част на резултатите. И ако хората търсят продукти или услуги във вашия район, вашата уебстраница трябва да бъде сред резултатите. Можете да подобрите шансовете на уебсайта си да се покаже в резултатите от търсенето чрез оптимизация.

Какво прави уебсайта ефективен? Вашата бизнес информация трябва да е ясна. Хората трябва да могат лесно да намерят вашето местоположение, работно време и информация за контакт. Вашият уебсайт трябва да има поне основна информация за вашите продукти или услуги. Може да имате и отзиви от клиенти, и блог.

3. Бизнес партньорства

Опитайте да се свържете с други местни фирми. Можете да насърчавате взаимно бизнеса си. Например можете да дадете на клиентите си подаръчен талон за бизнес на ваш партньор и обратно. Или можете да се популяризирате взаимно в списъците си с имейли.

Потърсете допълнителен бизнес. Очевидно няма да искате да си партнирате с конкурентите. Може да потърсите бизнес, който продава свързан продукт. Например магазин за сандвичи може да си партнира с магазин за сладолед.

4. Брандиране на превозни средства

Ако имате фирмено превозно средство, с което редовно обикаляте, помислете за брандирането му с логото и информация на вашата компания. Брандирането с боя или фолио може да бъде скъпо, така че може да изберете магнити, които се залепват отстрани. Или можете да закупите табелки за прозорец, които да поставите на страничните и задните прозорци.

5. Знаци на тротоара

Ако вашият бизнес е разположен на главна улица, където минават много пешеходци, опитайте да поставите табела на тротоара. Може да изброите продуктите си или нови такива. Докато хората минават, те ще имат възможност да научат за вас. 

6. Местни медии

Може да опитате да накарате местните медии да отразяват вашия бизнес. Можете да направите това, като изпращате съобщения до пресата и се свързвате с местни репортери.

Имайте предвид, че репортерите няма да отразят ваши промоциии и т.н. Ще трябва да закупите рекламно място за тях. Но ако вашият бизнес има нещо уникално или новост, която може да е интересна, може да получите някаква безплатна публичност.

7. Маркетинг на съществуващи клиенти

Маркетингът на съществуващи клиенти е чудесен начин да подобрите бизнеса си. Знаете, че тези хора ще купуват от вас, така че просто трябва да ги превърнете в многократни клиенти.

Когато хората купуват от вас, попитайте дали можете да ги добавите в своя имейл списък. След това им изпратете купони, актуализации на продукти/услуги и новини за вашия бизнес. Изпращайте редовни имейли, за да поддържате бизнеса си в съзнанието на клиентите и да им давате широки възможности да купуват от вас.

Можете също така да стартирате програма за насочване на клиенти. Бихте предложили стимули за клиентите да доведат нови клиенти при вас. Например можете да им дадете безплатни продукти или услуги, или отстъпка при следващата им покупка.

Някои сайтове за социални медии позволяват на потребителите да оставят отзиви на бизнес страниците. Насърчете клиентите си да оставят отзиви във вашите профили. Тогава, когато потенциалните клиенти попаднат на вашите профили, те ще видят похвалите от други клиенти.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: