
Трамваите отново са на мода в Европа
- ЕС
- Текст:

Плановете на Европа за нисковъглеродна икономика принудиха редица европейски градове да си припомнят трамваите. Това съобщава Politico. Според медията много европейски държави са включили проекти, свързани с този вид транспорт, в своите планове за възстановяване.
Трамваите започват да се движат в европейските градове още в първата половина на миналия век. По-късно обаче те бяха изоставени, особено на Запад, на фона на навлизането на автомобилния транспорт.
Преди дни властите в Лисабон, където жълтите трамваи са емблематична част от столицата, обявиха, че ще похарчат 43 млн. евро за закупуване на 15 нови трамвая. Плановете за обновяване на португалската столица включват соларни панели с общ капацитет от 2 мегавата да доставят нужното електричество за около 1/5 от системата на обществения транспорт, в която ще се включат и електробуси и автобуси, задвижвани с водород. Целта е публичният транспорт да стане по-зелен и трафикът на частни автомобили да бъде намален с около 54%.
Подобен ентусиазъм има и в други европейски градове - чертаят се планове за възстановяване на стари трамвайни трасета, както и планиране на нови. Пример е Берлин, където в източната част трамваите все още се движат по релсите, изградени още преди Втората световна война. В западната част обаче голяма част от трасетата са премахнати след политиката на градските власти в полза на автомобилния трафик в периода между 1954-1967 г. Сега трамваят се завръща и в германската столица с проекти за възстановяване на маршрутите в старата част на Западен Берлин, както и до сателитни градчета. Плановете са да бъдат изградени допълнително 70 километра трамвайни трасета в следващите 15 години.
Милиони се харчат за възстановяването на трамвайните линии в Милано и Рим, както и в Севиля. В испанския град първият трамвай е тръгнал още през 1897 г., но през 60-те години на миналия век е бил зарязан. Линията е възстановена отново през 2007 г., посочва Politico.
В Източна Европа славата на трамваите така и не е помръквала - те са част от инфраструктурата на Прага, Будапеща и Варшава, но и там се търсят начини за разширяване на мрежата. София не е изключение - трамваи в нашата столица се движат още от 1901 г. В града в момента има 15 действащи трамвайни линии.
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

САЩ и Русия размениха затворници

Нов микрочип работи със силата на мисълта, без да се имплантира в мозъка

Финансовите пазари връщат позициите си

„Има рискове”: Русия се готви за ниски цени на петрола

Тръмп дръпна търговската война от ръба на пропастта

Поднебесната империя отвръща на удара и поема нов (обновена)

Сляпата вяра в изкуствения интелект може да забави развитието на науката

Украйна получи от ЕС пореден заем, обезпечен с руски активи
