Дрехи, създадени от мляко, интересуват китайски инвеститори

Дрехи, създадени от мляко, интересуват китайски инвеститори Снимка: Miterro.com

Стартъп компания от Лос Анджелис, която преработва неизползвано мляко в органично облекло, води преговори с китайски компании за стратегическо партньорство, съобщава Bloomberg.

Ръководителят на компанията Robert Luo заяви, че няколко големи компании, работещи на китайския пазар на млечни продукти, където стартъпът получава суровини, искат да направят инвестиции. От старта си през юни 2019 г. марката Mi Terro генерира над 100 000 долара приходи от онлайн продажби за клиенти в повече от 40 страни, казва Луо в интервю.

Mi Terro е една от многото малки модни марки, която се стреми да привлече вниманието на потребителите към проблемите на свръхпроизводството и отпадъците в индустрията. Малките и средните компании съставляват около половината от модната индустрия и имат възможности за иновации в областта на възобновяемите ресурси, се казва в доклада на Центъра за устойчива мода.

Ръководителят на компанията разказва, че когато посетил фермата на чичо си в Китай, видял много кофи от елда, които е трябвало да бъдат изхвърлени. Разбрах, че това е огромен проблем, за който просто малко говорим“, каза Robert Luo.

Остатъците от млякото се оставят да ферментират, така че да се премахнат по-лесно мазнините от тях. Полученото вещество се дехидратира и сухата маса се филтрира. Полученият натурален млечен протеин се обработва с алкален разтвор, след което  преминава през матрица, която го преобразува във влакна. Те се подлагат на допълнително пречистване със сярна киселина от алкални остатъци и на финала на процеса се получава прежда.

Полученият материал се използва за изработване на тъкани с редица полезни свойства и може да абсорбира влагата. Такава тъкан е гладка, устойчива на мачкане, не избледнява под ултравиолетова светлина и дори има антибактериални свойства. Една тениска може да се направи от една чаша мляко.

Mi Terro планира да започне производство в Китай този месец, а в Япония - през следващите два месеца. Към компанията има интерес от няколко основни марки за висша мода, но се нуждае както от стратегическа, така и от финансова подкрепа, за да разшири възможностите си  и да бъде в крак с търсенето, каза Luo.

През 2019 г. компанията стартира две кампании на Kickstarter, които бързо постигнаха целите си. Според Luo, Mi Terro в момента събира 800 000 долара ново финансиране от стратегически партньори в Китай и по света.

Стартъпът се готви да разшири своите иновативни дейности в областта на преработката на хранителни отпадъци извън модата. Той работи по нова технология, която ще помогне на производителите на млечни продукти да рециклират суроватъчните отпадъци в биоразградим филм за опаковане на храни, казва Luo.

Компанията се надява да получи лиценз за своята технология в близко бъдеще и в момента кандидатства за патент в Китай.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: