Собственикът на Zara ще затвори до 1200 модни магазини по целия свят

Собственикът на Zara ще затвори до 1200 модни магазини по целия свят Снимка: Esquire Middle East

Inditex се стреми да засили онлайн търговията на дребно, тъй като коронавирусът причини 44% спад в продажбите.

Собственикът на Zara ще затвори 1200 магазина по целия свят, тъй като търговецът на дрехи се опитва да увеличи онлайн продажбите по време на хаоса, предизвикан от пандемията COVID-19. Inditex заяви, че ще „поеме" между 1000 и 1200 главно по-малки магазини, като загубите са концентрирани сред по-старите магазини от марки, различни от Zara. Другите марки на испанската компания включват Bershka, Pull & Bear и Massimo Dutti.


Очаква се затварянията да бъдат концентрирани в Азия и в Европа. Разбира се също, че 107 магазина на Inditex във Великобритания са по-малко вероятно да бъдат засегнати значително. Inditex заяви, че „броят на персонала ще остане стабилен“, като на служителите се предлагат други работни места, като изпращане на онлайн покупки.


Общият брой на магазините ще спадне от 7412 на 6700-6900 след реорганизацията, което включва и откриването на 450 нови магазина.


Inditex, един от най-големите търговци на дрехи в света, беше силно засегнат по време на пандемията, като продажбите са намалели с 44%, до 3,3 милиарда евро, между 1 февруари и 30 април, първото тримесечие на финансовата година. Компанията отчете нетна загуба от 409 млн. евро. Почти една четвърт от магазините останаха затворени до 8 юни.


Въпреки това ръстът на продажбите онлайн компенсира някои от слабостите в продажбите, каза Inditex. Онлайн продажбите нараснаха с 50% на годишна база през тримесечието.


Търговците по целия свят бяха принудени да преосмислят своите бизнес модели по време на пандемията, на фона на очакванията за по-ниско търсене в магазините за значителен период от време. Модните марки в Обединеното кралство Monsoon Accessorize и Quiz заявиха в сряда, че ще затворят клонове, което ще доведе до загуба на стотици работни места.


Секторът за хранене също беше силно засегнат, като ресторантската група потвърди в сряда, че 125 от нейните търговски обекти - по-голямата част от Frankie & Benny и Garfunkel - няма да отворят отново, излагайки 3000 работни места на риск. Компанията притежава и веригата Wagamama, която не е засегната.


Inditex заяви, че ще ускори стремежа си да продава повече дрехи онлайн, тъй като цели да се справи с предизвикателствата на конкурентите като H&M и собственика на Uniqlo, Fast Retailing, и по-новите онлайн състезатели, включително Asos и Boohoo във Великобритания, които просперираха по време на карантината.


Съгласно новия план на Inditex онлайн продажбите ще представляват повече от 25% от общия обем до 2022 г. в сравнение с 14% през финансовата 2019 г. По-големите магазини ще играят ролята на центрове за разпространение за онлайн продажби.


Inditex, контролиран от своя основател Амансио Ортега, планира да похарчи 1 млрд. евро за онлайн предлагане до 2022 г. и още 1,7 млрд. евро в магазините, за да им позволи да се интегрират по-добре с уебсайтове за по-бързи доставки и проследяване на продуктите в реално време.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: