LG спира производството си на смартфони

LG спира производството си на смартфони Снимка: Pixabay

Очаква се титаните Apple и Samsung да погълнат пазарния дял на бранда в САЩ и Южна Америка

От 31 юни марката LG ще стане първият голяма бранд смартфони, която се оттегля от пазара. 10% от пазара на смартфони в САЩ остава кух, за радост на Apple и Samsung.

Южнокорейската LG Electronics Inc заяви днес, 05 април 2021 г., че ще ликвидира губещото си мобилно подразделение. С този си ход марката става първият голям бранд смартфони, който напълно се оттегля от пазара, съобщава MarketScreener.

Решението да се оттегли оставя пазарния дял от 10%, който държи в Северна Америка, пуст. Брандът е на трето място по продажби и нишата вероятно ще бъде безпроблемно погълната от титаните на смартфоните Apple Inc и Samsung Electronics.

Отделът регистрира близо шест години загуби на обща стойност около 4,5 млрд. долара.  Отпадането от жестоко конкурентния сектор ще позволи на LG да се съсредоточи върху области на растеж като компоненти на електрически превозни средства, свързани устройства и интелигентни домове, се казва в изявление.

В най-добрите си времена LG успя да пусне първа на пазара редица иновации за мобилни телефони, включително ултраширокоъгълни камери. През 2013 г. стана третият по големина производител на смартфони в света след Samsung и Apple.

Напоследък водещите модели на LG започват да страдат както от софтуерни, така и от хардуерни проблеми, което в комбинация с по-бавни софтуерни актуализации доведе до непрекъснато приплъзване надолу в позициите на бранда на пазара. Анализаторите критикуват компанията за липса на опит в маркетинга в сравнение с китайските конкуренти.

В момента глобалният дял на LG е само около 2%. През миналата година той е доставил 23 млн. телефона, като за сравнение Samsung доставя 256 млн., твърди маркетинговата компания Counterpoint.

В допълнение към пазарния дял на LG в Северна Америка, марката има значително присъствие и в Латинска Америка, където се нарежда под номер 5 като пазарно присъствие.

„В Южна Америка се очаква Samsung и китайски компании като Oppo, Vivo и Xiaomi да се възползват от сегмента от нисък до среден клас", каза Парк Сунг-сун, анализатор в Cape Investment & Securities.

Въпреки че и други известни мобилни марки като Nokia, HTC и Blackberry също бележат значителен спад в продажбите, те все още не са загубили пазарния си дял.

Очаква се подразделението на LG за смартфони, най-малкото от петте му отдела, което представлява около 7% от приходите, да прекрати дейността си до 31 юли.

В Южна Корея служителите на подразделението ще бъдат преместени в други бизнеси и филиали на LG Electronics, докато другаде решенията за работа ще се вземат на местно ниво.

LG ще предоставя сервизна поддръжка и актуализации на софтуера за клиентите на съществуващите мобилни продукти за „определен период от време", който ще варира в „зависимост от региона", заявиха от компанията.

Преговорите за продажба на част от бизнеса на виетнамската Vingroup са пропаднали поради различия в условията, твърдят източници, запознати с въпроса.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: