1385 жалби и сигнали, свързани със сектор „Енергетика“, е получила КЕВР
- Енергетика
- Текст:
Комисията за енергийно и водно регулиране е получила 1385 жалби и сигнали от потребители, свързани със сектор „Енергетика“, през 2020 г. Това съобщи БНР по информация от регулатора. От началото на тази година вече са подадени близо 300 сигнала, от които само 17% са свързани с парното и топлата вода, а останалите - с електроенергията.
Повече от две трети от жалбите са заради проблеми с тока, показват данните, предоставени от КЕВР. От 981 жалби и сигнали в сектор „Електроенергетика“ през миналата година най-много са тези срещу ЧЕЗ - близо 40 на сто от всички (375), следват EVN (258) и накрая са „Енерго-Про“ (96). Има и 18 жалби срещу търговци на ток. Най-често причината за несъгласието е била свързана с отчитането и фактурирането на електричеството (182 жалби) и качеството на услугата (154) - ниско напрежение, често спиране на тока и повреди на електроуредите. При тези случаи регулаторът е установил, че голяма част от жалбите са основателни и е разпоредил на дружествата да подобрят качеството на услугата.
Прави впечатление, че докато при ЧЕЗ и „Енерго-Про“ има най-много оплаквания именно за сметките за ток и качеството на услугата, то при EVN най-много жалби има от клиенти, които са искали да присъединят малките си фотоволтаични централи, но им е било отказано.
При парното и топлата вода от постъпилите 380 жалби близо три четвърти (279) са били свързани с несъгласие с начислените суми, с дяловото разпределение и с изравнителните сметки. Те обаче са пренасочени към министерството на енергетиката, защото са от неговата компетентност. Голямата част от жалбите - 222, е срещу „Топлофикация София“, която е и с най-много абонати. Почти една четвърт от сигналите са срещу фирмите за дялово разпределение (89).
Най-малко са жалбите в сектор „Природен газ“ - 24, но тук една от основните причини е малкият брой на газифицираните обекти в страната - и битови, и стопански.
Още по темата във
facebook