Ringier AG стана мажоритарен собственик в две водещи български медии
- Издателска дейност
- Автор:
Базираната в Швейцария медийна група Ringier AG сключи договор за придобиването на мажоритарен дял в две от най-успешните и бързо развиващи се български дигитални медийни компании – Sportal Media Group и Digital Ventures. Придобиването е важна стъпка по отношение на ускоряването на спортно-медийната стратегия на именитата корпорация.
Sportal Media Group е водеща българска дигитална медийна компания с изключително силно присъствие в спорта. Тя е една от най-значимите интернет медийни групи у нас, обединяваща дигитални издания в категории като спорт, новини, бизнес, лайфстайл, електронна търговия и услуги и едновременно с това разполага с над 45 различни канала в социалните мрежи. Най-важните дигитални брандове на Sportal Media Group са Sportal.bg и Novini.bg. Основана през 2006 г., Sportal.bg се утвърди като най-успешната дигитална спортна медийна платформа, предоставяща навременни и достоверни новини, коментари, анализи, статистика и интервюта на широка спортна тематика. С над 85 000 000 разглеждани страници месечно, съдържанието на Sportal.bg достига до 55% от населението на страната, което разполага с интернет свързаност. Следва да се отбележи, че Sportal.bg е и първият дигитален медиен бранд, предлагащ на потребителите си собствена телевизионна уеб услуга. След изключително ползотворното сътрудничество през последните две и половина години в съвместното румънско дружество Ringier Sportal S.R.L., сега Ringier AG обединява сили с българската Sportal Media Group и на корпоративно ниво.
От своя страна Digital Ventures е българска технологична компания, специализирана в разработването на софтуерни решения за управление на спортно съдържание. Компанията си спечели изключителна популярност на международната спортна, медийна и рекламна сцена. Тя е собственик на Sportal 365 – контент мениджмънт система, предназначена специално за спортни новини, снимки, видео, резултати на живо и статистически данни от спортни събития в реално време. Платформата обхваща и синхронизира големи масиви от данни от различни доставчици на спортно съдържание. Паралелно с това по безпрецедентен и органичен начин интегрира съдържание, свързано със спортни залози. Уникалните функционалности на Sportal 365 са разработени и съобразени изцяло с нуждите на спортните журналисти и рекламодателите в света на спорта.
Сделката по закупуването на дяловете на двете компании се очаква да приключи през второто тримесечие на 2021 г. Транзакцията подлежи на одобрение от компетентните местни регулаторни органи. Двете страни са постигнали съгласие да не разкриват цената на придобиване на дяловете, както и оценката на придобиваните дружества. Чрез тази инвестиция, която е и най-голямата за Ringier през последните няколко години, корпорацията продължава с амбициозната си стратегия да трансформира издателския си бизнес в една международна, технологична и диверсифицирана медийна група.
По думите на Ладина Хаймгартнер, ръководител „Глобални медии” в Ringier AG, инвестицията в Sportal Media Group е още една сериозна крачка за Ringier като дигитална медийна компания със силно журналистическо ДНК, и важен знак за бъдещето развитие на дивизията „Глобални медии”. „Убедена съм, че международният опит в медийната индустрия на Ringier и познанията на Sportal в областта на дигиталните платформи са идеалната комбинация, която ще ни даде възможност да наложим нови стандарти на иновация в спортните медии”, коментира още Хаймгартнер.
Още по темата във
facebook