Венеция се готви да посрещне туристите с нова стратегия
- Туризъм
- Текст:
През 2019 г. градът е бил посетен от 30 милиона туристи, които са донесли приходи от 3 милиарда евро, пише Le Figaro. След март 2020 г. обаче постъпленията са едва 0,5 милиарда евро за година. Това има драматични последици за населението, 65% от което зависи пряко от сектора в сравнение с 15% за останалата част на Италия.
Луксозните хотели са направили всичко по силите си, за да ограничат щетите, прилагайки различни стратегии. Петзвездният Aman Venice, чиито цени се движеха около 950 евро на вечер, или легендарният Danieli са се фокусирали повече върху това да предлагат ексклузивни оферти и голям брой допълнителни услуги отколкото да си продават нощувките.
Празни ресторанти, отменени фестивали и карнавал – времената наистина са трудни и венецианците живеят в ритъма на ограниченията. Разказва се, че до 1980 г. те са консумирали по около 200 литра вино годишно на човек, но днес не посещават своите любими квартални кръчми. Но според някои от местните кризата си има и своите добри страни. Мара Сарторе, собственичка на бар Vino Vero, споделя: „Наистина здравната криза сви оборота ни. Но хубавото е, че миналото лято се радвахме на един много по-устойчив туризъм: идваха семейства, двойки и малки групи, които пътуваха с кола. Липсваха стотиците круизни пътници, които корабите изхвърляха преди ежедневно по нашите брегове. За първи път от много дълго време насам градът придоби едно много по-човешко измерение.”
Според Симоне Вентурини, заместник-кмет на Венеция, отговарящ за икономическото развитие на града, след пандемията вече няма да има масов туризъм в предишния му вид. Оттук нататък ще се въведе дигитална резервационна система за достъп до историческия център, сензори, разположени на главните входове в града, използване на изкуствен интелект за по-добра организация на градския транспорт и др.
„Стремежът на общинската администрация е да превърне 2021 г. в година на надеждата чрез честванията по случай 1600-годишнината от основаването на Венеция. Международните събития ще започнат още през март”, добавя той.
Именно по време на тези събития ще бъде изпробвана и новата стратегия за развитие на туризма пред погледа на местната общност, която очаква твърди и конкретни мерки за бъдещето. Така кризата може да се превърне в чудесна възможност за преоткриването и възраждането на Венеция.
Още по темата във
facebook