Facebook започва да маркира „медии, контролирани от държавите“

Facebook започва да маркира „медии, контролирани от държавите“ Снимка: pixabay

От днес Facebook ще маркира публикации на контролирани от държавите медии в своята социална мрежа.
Компанията за първи път обяви за иновацията през октомври.

Facebook обяви маркирането като част от мащабна борба с дезинформацията по време на избори.

„Ние осигуряваме по-голяма прозрачност за тези издатели, тъй като те насочват влиянието на медийните организации за стратегическа подкрепа на държавите. Вярваме, че хората трябва да знаят дали новините, които четат, са от публикации, на съдържанието на които може да повлияе правителството", се казва в съoбщението за нововъведението.


Във Facebook също така подчертават, че за определяне на такива медии ще бъдат анализирани следните фактори: структура на собственост, редакционна политика, информация за журналистите, източници на финансиране.


Facebook също така заяви, че ще започне да маркира рекламите на търговските обекти. Те „рядко се рекламират в Съединените щати", но компанията ще блокира и показването на такива реклами в страната преди изборите, насрочени за ноември 2020 г.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: