Европейският съюз представи новата си търговска стратегия

Европейският съюз представи новата си търговска стратегия Снимка: pixabay

Постоянство, стабилност, откритост. Това са основните принципи на новата европейска търговска стратегия, пишe Euronews

Коронавирусът, икономическият спад и изменението на климата наложиха промяната на стратегията на Европейския съюз.

Страните членки прибягваха до едностранни действия, например, те затваряха границите си, без да се консултират със съседите си, а също така не навлизаха в достатъчна степен на чужди пазари.

Следователно многостранността е друг принцип на търговската стратегия, която беше представена от заместник-председателя на Европейската комисия в Брюксел:

„85% от световния растеж ще се случи през следващото десетилетие извън Европа, така че ако настоящата криза се изкуши да се затвори в себе си, това не е отговор“, каза Валдис Домбровскис.

„ЕС има значителен търговски излишък, така че като се обърнем навътре, можем само да влошим икономическите си перспективи.

За основни задачи са обявени:

- Съдействие за икономическо възстановяване след пандемията;

- Трансформиране на икономиката на ЕС за постигане на въглероден неутралитет;


- Използване на Парижкото споразумение за климата като важен елемент от търговските сделки;

- Реформа на правилата на Световната търговска организация;

- Защита на интересите и правата на Европейския съюз.

Още по темата във

facebook

Сподели тази статия в: