
Развитието на Северозапада е сред приоритетите на правителството
- Пътно строителство
- Текст:

Няма да има кръгови кръстовища по новостроящия се скоростен път Видин – Ботевград, коментира днес пред медии във Враца министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова, съобщиха от пресцентъра на министерството.
Министър Аврамова обясни, че първоначалният проект е предвиждал изграждането на кръгови кръстовища с отбивки за всички населени места по трасето. „По мое настояване и с решение на премиера се препроектираха всички кръстовища в отсечката от Видин до Ботевград, които ще бъдат на две нива. Дори да се оскъпи малко проектът, смятам, че това е правилното решение, така че директното трасе да не бъде възпрепятствано от включване на превозни средства от населените места. Все пак строим скоростен път“, коментира регионалният министър.
Петя Аврамова подчерта, че развитието на Северозападна България е сред приоритетите на правителството, а целта е областите да догонят останалите региони на страната. „Усилията на правителството са Северна България като цяло да догони Южна България като развитие. АМ „Хемус“ е „пътечката“, по която да дойдат инвеститорите. Тя е много необходима, защото видяхме, че АМ „Тракия“ съсредоточи всички инвеститори в Южна България. За Северозапада ключов е пътят Видин – София, който заедно с „Хемус“ трябва да доведе до привличане на инвестиции, осигуряване на работни места и повишаване стандарта на живот и доходите на хората“, коментира министър Аврамова.
Работи се усилено и за подобряване на републиканската пътна инфраструктура в област Враца. Министър Аврамова напомни, че предстои да завърши започната през 2020 г. рехабилитация на пътя Мездра – Роман. За тази година е предвиден ремонт на пътя Паволче – Челопек – Люти брод, който ще се използва и като обходен маршрут при строителството на пътния възел за Мездра.
През тази година ще се ремонтира и републиканският път през село Девене, който е в лошо състояние. В програмния период 2021-2027 г. Агенция „Пътна инфраструктура“ ще търси европейско финансиране за изграждане на обходен път на селото. „Навремето така се е строило в България, че всички основни пътища минават и през населени места. В настоящето за всички големи пътни проекти планираме и обходни трасета, с които се заобикалят. Така например строителството на пътя Мездра – Ботевград включва обходи на Лютидол, Новачене и Скравена, за да изведем тежкия трафик“, коментира Петя Аврамова .
Още по темата във
facebookСподели тази статия в:

Археолози откриха гробница на древноегипетски военачалник

Тръмп наложи първите си санкции срещу руски компании

Белият дом се унесе в мечти за Гренландия

Учени: възрастта на най-големия лунен кратер е 4,5 милиарда години

Агенцията на Мъск DOGE ще бъде ликвидирана през май

Русия поддържа в чужбина „сенчеста борса“ със специални валутни курсове

В маратонска реч сенатор демократ разгроми политиката на Тръмп

Китай пуска дроновете в бизнеса с таксита
